پوشش حجم وسیعی از جمعیت شرق هرمزگان در تنها درمانگاه تامین اجتماعی میناب موجب نارضایتی شهروندان برای گرفتن نوبت در پشت درب های بسته این درمانگاه شده است.
کد خبر: ۸۹۴۷۳۴۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، بهره مندی شهروندان شرق استان هرمزگان از خدمات تامین اجتماعی یکی از موارد مهم و قابل ملموسی است که به شدت در زمدگی روزمره افراد احساس می شود،اما ارائه این خدمات بسته به نوع بیمه و دفترچه خدمات درمانی متفاوت است.

کافی است به جای ساعت چهار بامداد، پنج از خواب برخاسته و پنج‌و‌نیم صبح به درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان میناب رسیده باشید تا خواهی نخواهی، زمان احتمالی ویزیت شدنتان، به بعد از ساعت ۸ صبح موکول می شود.

صف مراجعان در پشت درب های بسته برای گرفتن نوبت بخصوص نوبت دندانپزشکی زیاد است چون بیشتر از ۲۰ نفر در روز ویزیت پذیرفته نمی شود.

برخی محدودیت‌ها دست به دست هم می‌دهند تا بیمارانی که می‌خواهند از تخصص برخی متخصصان در این درمانگاه بهره‌مند شوند، ‌گاه از شب پیش‌‌ و اغلب از سحرگاه، در کنار درب بسته درمانگاه تامین اجتماعی میناب انتظار بکشند تا اول وقت پذیرش شده و نوبت ویزیت بگیرند.

بدین ترتیب برخی که نزدیک‌ترند، به منزل می‌روند تا زمان ویزیت بازگردند و البته کم نیستند کسانی که مجبورند تا ساعت‌ها بعد در حاشیه خیابان پرسه زده یا در خودروی خود بخوابند؛ صحنه‌ای نه چندان جذاب که هر روز تکرار می‌شود.

با اینکه هنوز ساعت ۷ نشده، تقریبا سالن پر است از مراجعانی که آمده‌اند ویزیت شوند. افرادی که در صف‌های پیچیده دور سالن یکی یکی به دستگاه شماره‌دهی نزدیک شده و شماره‌ای دریافت می‌کنند که معلوم می‌کند برای کدام پزشک در انتظار ایستاده‌اند.

بی‌گمان در پس زمینه این ماجرای هر روزه، می‌توان به آسانی ‌بسیاری از مشکلات شهروندان مینابی را درک کرد؛ اما اینکه چرا چنین آینه‌های تمام‌نمایی جلو دیدگان مسئولان قرار نگرفته و تلاشی برای رفع مشکلات صورت نمی‌گیرد را باید جای دیگری جست‌وجو کرد.

در این بین مردمانی هستند که برای درمان بیماری خود از بشاگرد و جاسک مجبورند برای اینکه زودتر بتوانند از خدمات درمانی بهره مند شوند یک  روز قبل به این شهرستان می آیند و از نیمه های همان شب برای گرفتن نوبت به جلو درب این درمانگاه استفاده می کنند.

تنها درمانگاه تامین اجتماعی شرق هرمزگان بیش از ۱۷ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی شهروندان مینابی زیر پوشش قرار داده اما بیمه شدگان ۵ شهرستان در شرق هرمزگان را هم  خدمات ارائه می دهد.

گفتنی است بیش از ۲۵۰ نفر در روز مراجعه کننده به این درمانگاه می آیند.

ارسال نظرات