خبرهای داغ:
جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با موضوع اردوی راهیان نور دانش آموزی در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۷۴۳۸
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، مدیر آموزش و پرورش و جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه و فرمانده بسیج داش آموزی و اعضا این شورا در سالن جلسات فرماندار شاهرود برگزار شد.
در این جلسه که با موضوع اردوی راهیان نور دانش آموزی، اردوگاه کشوری سازمان بسیج دانش آموزی در روستای نکارمن و فعالیت‌های فوق برنامه آموزش و پرورش برگزار شد، سیدمحمدرضا هاشمی فرماندار شهرستان با تسلیت به بازماندگان زلزله غرب کشور و گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان این حادثه با اشاره به فعالیت‌های مختلف مردمی و نهاد‌ها در این راستا گفت: به کمک یکی از خیرین یک کامیون آب معدنی به این مناطق اعزام شده و کمک‌های مردمی نیز در حال جمع آوری و هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی نیز نیرو امکانات به کمک آسیب دیدگان اعزام کرده و می‌کنند.
وی با اشارهبه اهمیت راهیان نور دانش آموزی نیز افزود: این حرکت عظیم فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید تلاش کنیم تا با حضور حداکثری دانش آموزان در این اردو در برابر تهاجم دشمنان در جبهه نرم فرهنگی مقابله کنیم.
حمید باباخانی مدیر آموزش و پرورش شاهرود نیز در این جلسه با اشاره به اعزام اردوی راهیان نور دانش آموزان دختر شهرستان در تاریخ اول آذر ماه عنوان کرد: در این مرحله ۲۶۴ نفر از دانش آموزان و عوامل اجرایی در قالب شش اتوبوس از حرم شهدای گمنام به این اردوی فرهنگی معنوی اعزام خواهند شد.
برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود
وی افزود: مرحله دوم اعزام نیز از شهرستان‌های شاهرود و میامی در تاریخ ۵ آذر ماه اعزام خواهد شد و سهمیه شهرستان شاهرود قریب به ۴۰۰ نفر دانش آموز دختر است که به حمدالله امسال استقبال خوبی انجام شده است.
باباخانی با اشاره به اردوگاه دانش آموزی نکارمن نیز گفت: این اردوگاه در حال آماده سازی است و امسال ۳۵۰ میلیون تومان تخصیص یافته است و ظرف یکسال و نیم آینده تکمیل می‌شود و برای استفاده سازمان دانش آموزی و برگزاری اردو‌های کشوری استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به مانور زلزله در ۸ آذر ماه گفت: این برنامه به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه عفاف برگزار و در سایر مدارس نیز اجرا خواهد شد تا دانش آموزان با زلزله و نحوه پناه گرفتن آشنا شوند.
در این جلسه سرهنگ پاسدار حسین یارمحمدی جانشین سپاه شاهرود نیز در خصوص اهمیت راهیان نور و فعالیت‌های بسیج و سپاه در این راستا و همکاری و همراهی با آموزش و پرورش در برگزاری و اثرگذاری این اردو معنوی مطالبی را بیان کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها