خبرهای داغ:
معاون سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: در نظام جمهوری اسلامی برای مقابله با معضلات فرهنگی باید به دو موضوع فرهنگ دینی و تربیت دینی توجه ویژه‌ای داشت.
کد خبر: ۸۹۴۷۴۶۸
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
حجت‌الاسلام علی نظری معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص معضلات فرهنگی اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی و در مقوله فرهنگ باید به دو موضوع فرهنگ دینی و تربیت دینی توجه ویژه‌ای کرد.
وی در خصوص فرهنگ دینی تشریح کرد: با توجه به این که انقلاب و نظام ما یک انقلاب فرهنگی بود لازم است در بخش‌های دیگر جامعه نیز فرهنگ دینی حاکم شود و ما هم در بخش‌های حاکمیتی و ادارات و سازمان‌ها و هم در بخش‌های فردی که افراد عضوی از اعضای این نظام هستند شاهد حاکمیت فرهنگ دینی در جامعه باشیم.
این مسئول تبیین کرد: اگر در جامعه‌ای فرهنگ دینی حاکمیت پیدا کند، آن وقت شاهد تحقق فرهنگ دینی در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فردی نیز خواهیم بود.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی قزوین ابراز داشت: برای حاکمیت فرهنگ دینی در جامعه به ابزار‌های مختلفی، چون رسانه‌های جمعی (دیداری، شنیداری، گفتاری، فضای مجازی) و هم‌چنین همکاری همه نیرو‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و دینی و هم‌چنین همکاری تک تک افراد جامعه نیاز داریم.
نظری تصریح کرد: همه ما بر کشتی نظام و جمهوری اسلامی سوار هستیم و برای رسیدن آن به ساحل نجات همه با هم پارو زده و انرژی مورد نیاز برای رسیدن به هدف را تامین کنیم.
وی اضافه کرد: لازم است همه مسئولین و افراد جامعه با گفتار، رفتار، عملکرد، اخلاق، اعتقادات و باور‌های صحیح و درست دینی فرهنگ دینی را در جامعه‌مان حاکم کنیم.
این مسئول در خصوص اهمیت تحقق تربیت دینی در جامعه مطرح کرد: تنها حاکمیت فرهنگ دینی در جامعه کافی نیست و باید برای تحقق و حاکمیت تربیت دینی نیز تلاش شود.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به دوران ظهور اسلام توضیح داد: پیامبر اکرم (ص) در دوران ظهور اسلام ابتدا فرهنگ دینی را جایگزین فرهنگ جاهلیت کردند و تنها بدین موضوع اکتفا نکرده و به تبیین و تشریح تربیت دینی در سه بخش مختلف اعتقادات و باورها، مباحث اخلاقی و تربیت دینی در بعد عملی پرداختند.
نظری با اشاره به سه بخش مختلف تربیت دینی اذعان کرد: بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی تعمیق بخشیدن به باور‌های دینی است و همانطور که در قرآن کریم نیز آمده پیامبر اکرم (ص) الگوی کامل تربیت دینی در بخش اخلاقی است و اگر اگر این الگوپذیری در جامعه نشر پیدا کند مفاسد برچیده وگناه از جامعه دور می‌شود.
وی در خصوص تربیت دینی در بعد عملی خاطرنشان کرد: اعضای جامعه فرهنگ دینی با عمل خود موجب تقویت فرهنگ دینی حاکم بر جامعه می‌شوند و این موضوع دارای دوجنبه ایجابی و صلبی است که باید بدان توجه شود.
این مسئول در خاتمه متذکر شد: ما موظفیم که برای دوری از معضلات فرهنگی و تحقق فرهنگ و تربیت دینی در جامعه اوامر دینی را انجام و از نواهی دوری کنیم.
۱۰۰۵/ت ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها