ربط دادن معضل خودکشی‌ به برخی بازی های رایانه ای، پاک کردن صورت مساله است و باید ریشه و دلیل اصلی بروز این مشکلات در جامعه، به درستی بررسی شود.
کد خبر: ۸۹۴۷۴۷۳
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت: یکی از موضوعات مهم و اساسی که در جامعه مورد غفلت قرار گرفته، بحث مهارت های گفتگو است.

سید بیوک موسوی  با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین مولفه های بلوغ عقلانی و روحی، مهارت گفتگو در افراد است که باید به این موضوع از همان دوران کودکی، توجه ویژه داشت، افزود: متاسفانه فقدان مهارت های گفتگو در جامعه، یکی از دلایل بروز آسیب های اجتماعی است که در این راستا، خانواده ها و نظام آموزشی کشور باید اهتمام جدی داشته باشند و آموزش های لازم را ارائه دهند.

وی اظهار داشت: گفتگو به معنی حرف زدن، مجادله و بحث نیست؛ بلکه داد و ستد اخلاقی، عقلانی و هم سطح است و نوعی توانایی محوری برای تبادل اندیشه ها به شمار می آید.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه داشتن ذهنی باز و گشوده نسبت به دیدگاه دیگران امری ضروری است، تصریح کرد: گفتگو، توانایی برگشتن به بنیادهای اخلاقی گذشته و جلوگیری از رنگ باختن مسائل اخلاقی است.

سید بیوک موسوی  با اشاره به اینکه با صبر در شنیدن، آرامش در بیان نظرها و گوش دادن فعال می توان به موضوع گفتگو در جامعه، نگاه جدی تری داشت، افزود: متاسفانه برخی مواقع فضای مجازی موجب غافل شدن از ورود به برخی مسائل می شود.

وی اظهار داشت:  فراهم کردن فضایی در جامعه به ویژه در سطح دانشگاه ها و مدارس برای بیان فضیلت های اخلاقی در کاهش جرائم و آسیب ها، بسیار موثر است؛ به گونه ای که در این فضاها، باید جنبه های معنوی به خوبی نمایان شود، نه اینکه زمینه عدم علاقه مندی افراد به برخی مسائل فراهم گردد.

سید بیوک موسوی  با اشاره به اینکه نباید با دامن زدن به اختلافات سیاسی و جناحی در جامعه موجب نابودی اخلاق شد؛ بلکه باید توانایی سخن گفتن و گفتمان صادقانه را در فضایی توام با معنویت فراهم کرد، اظهار داشت: باید به صورت ریشه‌ای آسیب‌های اجتماعی را در جامعه حل کرد.

وی با اشاره به اینکه باید دلایل اصلی بروز آسیب های اجتماعی از جمله خودکشی در جامعه به خوبی شناسایی شود تا در این راستا، راهکارها و اقدامات اساسی صورت گیرد، اظهار داشت: ربط دادن معضل خودکشی‌ به برخی بازی های رایانه ای، پاک کردن صورت مساله است و باید ریشه و دلیل اصلی بروز این  مشکلات در جامعه، به درستی بررسی شود.

ارسال نظرات