عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد:
تربیتی نژاد گفت: مسائل مربوط به خرید، فروش و تجارت شاید از لحاظ موضوعی به هر دو وزارت خانه ی کشاورزی و صنعت مربوط شود؛ اما این موارد قبلا در ید و زیرمجموعه ی وزارت جهاد کشاورزی بوده است.
کد خبر: ۸۹۴۷۵۱۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴

نور محمد تربتی نژاد؛ عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزای بسیج، با اشاره به نقض قانون انتزاع از سوی دولت  و واگذاری ریاست کارگروه گندم، آرد و نان به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مسائل مربوط به خرید، فروش و تجارت شاید از لحاظ موضوعی به هر دو وزارت خانه ی کشاورزی و صنعت مربوط شود یا از نگاه دیگر می توان این طور در نظر گرفت که تولید ، کشت و برداشت محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی مربوط می شود از موضع تجارت،صادرات و فروش محصولات کشاورزی مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما این موارد قبلا در ید و زیرمجموعه ی وزارت جهاد کشاورزی بوده است و من در کمیسیون کشاورزی مجلس بر این عقیده بودم که اگر تمام کارهای مربوط به حوزه کشاورزی اعم از تولید تا فروش محصولات در اختیار وزارت جهاد کشاورزی باشد کارها به سرعت و با کیفیت بالاتری پیش می رود.

نقض قانون انتزاع و آشفتگی در بازار محصولات کشاورزی

 وی افزود: لذا اگر مسائل مربوط به کشاورزی در یک سیستم حل و فصل شود برای خود کشاورزان هم بهتر خواهد بود.بر همین اساس اگر این وظایف بین دو وزارت خانه انتزاع و تقسیم شود ممکن است اختلاف دیدگاه و سلایق موجب شود که  تصمیمات در نهایت به نفع کشاورزان نباشد.

تربتی نژاد تاکید کرد: بحث مربوط به کشاورزی، تولیدات کشاورزی و... در یک وزارت خانه جمع باشد از لحاظ هماهنگی کارها به بهتر انجام می شود چون کارها تحت اختیار یک مدیر اجرایی پیش می رود.

این نماینده ملت خاطرنشان کرد:  اکنون دولت به طور نسبی به قانون انتزاع عمل کرده است شاید در گذشته این قانون به خوبی اجرا نمی شد اما اکنون به طور نسبی اجرا می شود.همچنین تجربه و سابقه نشان می دهد که وقتی کارها در ید یک وزارت خانه تجمیع می شود نتایج بهتری حاصل شده است.

ارسال نظرات