جوانی که با یک نگاه به پلاک ماشین‌ها یا موتورسیکلت‌ها، آن‌ها را به راحتی به حافظه‌اش می‌سپارد، در حالی که وی یک کم‌توان ذهنی است و در مدرسه استثنایی مشغول به تحصیل است.
کد خبر: ۸۹۴۷۵۸۱
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر،در روستای ابراهیم‌آباد رستاق شهرستان اشکذر، جوانی است که با یک نگاه به پلاک ماشین‌ها یا موتورسیکلت‌ها، آن‌ها را به راحتی به حافظه‌اش می‌سپارد، در حالی که وی یک کم‌توان ذهنی است و در مدرسه استثنایی مشغول به تحصیل است.
مادر «ابوالفضل ابوالحسنی» در گفت‌وگو، با بیان این‌که فرزندش به راحتی قادر به تکلم نیست، در این‌باره اظهار می‌کند: به طور اتفاقی متوجه شدیم که ابوالفضل از چنین توانایی‌ای برخوردار است، اما او هم‌اکنون پلاک تمام ماشین و موتور‌های شهر را براساس نام مالک آن‌ها در حافظه‌اش ثبت کرده است.
وی ادامه می‌دهد: ابوالفضل با یک بار نگاه کردن به پلاک وسایل نقلیه، آن را حفظ می‌کند و اگر مالک آن وسیله نقلیه را نیز بشناسد، شماره پلاک آن را با نام مالک به ذهن می‌سپارد.
مادر ابوالفضل با بیان این که فرزندش می‌تواند تمام پلاک‌هایی که در ذهن دارد را به طور کامل بازگو کند، پاسخ بدون وفقه به سؤالات در مورد پلاک وسایل نقلیه هر کدام از اهالی ابراهیم‌آباد را یکی از ویژگی‌های فرزندش می‌داند.
وی در ادامه از حمایت نکردن مسئولان از وجود چنین توانایی در فرزندش گلایه می‌کند و می‌گوید: حتی هنگامی که در این رابطه به بهزیستی شهرستان اشکذر مراجعه کردیم، دست رد به سینه‌ی ما زدند و با وجود این که تحت پوشش خدمات آنجاست، اعلام کردند که چنین فردی را نمی‌شناسیم.
مادر این معلول ذهنی از بیکاری فرزندش که با وجود داشتن تحصیلات استثایی از خدمت سربازی هم معاف نشده است، غصه می‌خورد و عنوان می‌کند: تاکنون تلاش‌های زیادی برای اشتغال ابوالفضل انجام داده‌ایم، ولی بی‌نتیجه بوده است.
به نظر می‌رسد اگر افرادی مانند ابوالفضل که حتی مسئولان در وی توانایی خدمت سربازی را نیز دیده‌اند، مورد حمایت قرار گیرند، خواهند توانست در دیگر بخش‌های جامعه نیز موثر واقع شوند و در مقابل شاید ابوالفضل هم به تنها آرزویش یعنی سفر به کربلا برسد.
ارسال نظرات