عضو کمیسیون شورا در مجلس با اشاره به بازدید از مناطق اسلام‌آباد غرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین گفت: در منطقه اسلام‌آباد غرب بیمارستانی تازه افتتاح شده بود که به طور کامل تخریب شد و این نشان دهنده خیانت پیمانکار و ناظر بوده است که مجلس به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۴۷۵۸۴
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از فارس، احمدعلیرضا بیگی  با اشاره به بازدید خود از مناطق زلزله‌زده غرب کشور اظهار داشت: طبق تصمیمی که از سوی مجلس شورای اسلامی گرفته شد، نمایندگان چهار کمیسیون شورا، بهداشت و درمان، اجتماعی و عمران برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و امدادی عازم این مناطق شدند.

وی با بیان اینکه بنده نماینده کمیسیون شورا بودم که این کمیسیون ارتباط مستقیم با مدیریت بحران، امدادرسانی و خدمات اسکان اضطراری دارد، خاطرنشان کرد: در طول این سفر ماموریت نظارت بر زیرساخت‌های مهیا شده در مدیریت بحران را دارم تا گزارش آن را به مجلس بدهم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ابراز کرد: علاوه بر ماموریت نظارت بر عملکردها، ماموریت تصمیم‌گیری در مورد ساختمان‌هایی با اهمیت ویژه از جمله بیمارستان و مدارس را نیز خواهیم داشت که چرا به جای پناهگاه بودن بر سر مردم آوار شدند و این موضوع جای تاسف دارد.

وی با اشاره به بازدید از مناطق اسلام‌آباد غرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین بیان داشت: در منطقه اسلام‌آباد غرب بیمارستانی تازه افتتاح شده بود که به طور کامل تخریب شده و این نشان دهنده خیانت پیمانکار و ناظر بوده است که مجلس به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

بیگی با تاکید به اینکه باید آیین‌نامه و ضوابط در خصوص نحوه ساخت ساختمان‌های با اهمیت به طور جدی پیگیری شود، ادامه داد: در حوادث غیرمترقبه زمان بسیار اهمیت دارد ولی به علت تخریب بیمارستان تازه افتتاح شده، مردم مصدومان خود را به سایر مناطق انتقال می‌دهند.

وی اذعان داشت: در شرایطی که مردم بی‌سرپناه بوده و تمام هست و نیست خود را از دست داده‌اند، حضور مسؤولان کنار آنها باعث دلگرمی شده و باعث می‌شود آنها مسؤولان را همیشه در کنار خود ببینند.

عضو کمیسیون شورا مجلس متذکر شد: در این ماموریت شاهد نابسامانی در توزیع اقلام بین مردم بودیم که این موضوع باید حل شود.

وی اضافه کرد: همه زلزله‌زدگان نیاز به اقلامی از قبیل آب آشامیدنی، چادر، پتو، کنسرو، غذا و غیره دارند و تنها دستگاه‌های دولتی و هلال‌احمر نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، از این رو باید با ساز و کار مناسب مردم خود وضعیت بحرانی را مدیریت کنند و اجازه دهند به صورت متوازن اقلام به همه برسد.

ارسال نظرات