خبرهای داغ:
با موضوع انقلاب اسلامی و رسالت دولت و جامعه اسلامی صورت گرفت
همایش «مصون سازی فرهنگی» با موضوع انقلاب اسلامی و رسالت دولت و جامعه اسلامی به همت تیپ مستقل 83 طلاب رزمی تبلیغی امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۷۵۹۰
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، همایش مصون سازی فرهنگی کارکنان تیپ 83 طلاب رزمی تبلیغی امام جعفر ضادق(ع) با عنوان «انقلاب اسلامی و رسالت دولت و جامعه اسلامی» با سخنرانی حجت الاسلام «احتشام» از اساتید حوزه و دانشگاه در حسینیه تیپ برگزارشد.

وی در این همایش طی سخنانی با اشاره به اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع)  عدم ذلت پذیری را یکی از بارزترین اهداف قیام آن حضرت دانست و اظهار داشت: امام حسین(ع)  در نامه خویش به محمد حنفیه می فرمایند: «من می روم و حاضر به بیعت ذلیلانه با یزیدیان نیستم» و این نشانه یکی از اصول غیرقابل انکار قیام حسینی(ع) است.

امام جمعه موقت کاشان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ارکان پنج گا نه حکومت اسلامی یکی دیگراز اهداف قیام ابا عبدالله (ع) را اصلاح در جامعه اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی و همه نهضت های آزادی خواه جهان به نوعی الهام گرفته از قیام اباعبدلله الحسین(ع) تحلیل می شوند.

وی همچنین ضمن بیان ویژگی های جامعه  زمان قیام امام حسین(ع) که تحمل پذیرش دعوت امام را به بهانه های مختلف نداشتند به موضوع آلوده شدن برخی از صاحب منصبان کشور به دنیا طلبی و فیش های نجومی اشاره و خاطر نشان کرد: برخی که به حقانیت قیام و نهضت اباعبدالله الحسین(ع) علم و یقین داشتند به دلیل آلوده بودن به زخارف دنیا و عافیت طلبی حاضر به همراهی امام زمان خود نشدند و این هشداری است که ممکن است در هر زمان تکرار شود.

ارسال نظرات