خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

46 وقف جدید در استان ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 46 وقف جدید در استان ثبت شده که این وقف ها در مرحله اول با هدف واقف و بعد با توجه به نیاز جامعه روز انجام می شود.
کد خبر: ۸۹۴۷۵۹۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ظهر امروز  در جمع خبرنگاران وقف و موقوفات را یکی از مهترین برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان دانست و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 46 وقف جدید در استان ثبت شده که این وقف ها در مرحله اول با هدف واقف و بعد با توجه به نیاز جامعه روز انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای نیت واقفین یکی از کارهای اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه محسوب می شود، افزود: برخی از موقوفات ما به فراموشی سپرده شده بود که امسال با تلاش های انجام شده بعد از 31 سال بر اساس نیت واقف انجام شد.

حجت الاسلام سهرابی با بیان اینکه برای یک هزار و 500 رقبه اخذ سند موقوفات انجام شد، اظهارداشت: این موقوفات در مجموع به مساحت 8 میلیون متر مربع به ارزش 100 میلیارد ریال است.

وجود یکصد و ۲۰ امامزاده در گلستان

وی از وجود یکصد و ۲۰ امامزاده در گلستان خبر داد و تصریح کرد: برخی از این امامزادگان شاخص هستند و برخی دیگر به دلیل اینکه در مناطقی واقع شدند که دور از دسترس عموم هستند و تلاش است با انجام کارهای فرهنگی این امامزادگان را هم معرفی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در خصوص کارهای فرهنگی، گفت: در طول سال کارهای فرهنگی اعم از اعزام مبلغ، برگزاری مسابقات، برپایی خیمه های معرفت، طرح های مختلف برگزار می شود.

وی افزود: معاونت بهره وری و اقتصادی در دو زمینه موقوفات و امامزادگان فعال است که در کنار آن بنیاد توسعه هم فعالیت می کند و با هماهنگی که بین این دو وجود دارد به کارهای عمرانی در سطح استان می پردازند.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه اکنون در استان به خصوص در مرکز گلستان موقوفاتی داریم که قابل استفاده نیست، اظهارداشت: تلاش هایی در این زمینه انجام شده است که اکنون یکصد مکان فرسوده که قابل سکونت نیست شناسایی شد و با هماهنگی های انجام شده 10 مورد تکمیل، تجهیز و بازسازی و اجاره داده شد.

47 بقعه استان دارای طرح جامع هسستند

وی با بیان اینکه 47 بقعه استان گلستان دارای طرح جامع هسستند، تصریح کرد: اکنون 52 پروژه عمرانی در بقعه متبرکه در حال احداث، تکمیل و اجرا هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: تعداد 31 سرویس بهداشتی برای امامزادگان استان در نظر گرفته شد که در امامزاده یحی بن زید (علیه السلام) گنبد کاووس با متراژ 600 متر و 80 چشمه به اتمام رسیده است، سعی داریم این پروژه را در امامزاده عبدالله (علیه السلام) گرگان با مساحت 500 متر تا تیر ماه سال آینده به اتمام برسانیم.

وی افزود: در شهرستان گرگان 45 درصد موقوفات غیر متصرفی و دارای متولی هستند و این متولیان را پای کار آوردیم.

حجت الاسلام سهرابی اخذ سند برای موقوفات را یکی از اقدامات اصلی دانست و اظهار داشت: برخی از موقوفات مربوط به بنیاد علوی است که با توافق های انجام شده بیش از دو هزار و 500 سند مربوط به بنیاد علوی است که اخذ خواهد شد و سعی داریم این کار تا یک سال آینده انجام شود.

پایان پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها