خبرهای داغ:
رئیس بیمارستان شهید آیت الله صدوقی(ره) اصفهان، گفت: بیمارستان صحرایی سپاه، بزرگ ترین بیمارستان سیار کشور است و با امکانات خوبی که دارد، به بیرون وابسته نیست و در همان سازه کلیه خدمات ارائه می شود.
کد خبر: ۸۹۴۷۶۰۸
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ سیدرضا مرتضویان، خاطر نشان کرد: برای افزایش حجم ارائه خدمات پزشکی، سازه بیمارستان صحرایی را روز گذشته به استان کرمانشاه اعزام کردیم و نیروهای مخصوص نصب سازه مستقر شدند که سایر نیروهای تکمیلی هم تا امشب به آن ها ملحق خواهند شد و در مجموع بیمارستان با بیش از 90 نیرو که همگی از بیمارستان صدوقی هستند، کار خود را آغاز می کند.

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان صحرایی از فردا صبح به ارائه خدمات پزشکی خواهد پرداخت و در قالب یک بیمارستان کامل و مجهز در قالب اتاق عمل های متعدد، واحد بستری، اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه، اکسیژن ساز و استریلاسیون فعالیت خواهد کرد.

رئیس شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح استان، همچنین تصریح کرد: این بیمارستان بزرگ ترین بیمارستان سیار کشور است و با امکانات خوبی که دارد به بیرون وابسته نیست و در همان سازه کلیه خدمات ارائه  می شود.

مرتضویان در رابطه با صحبت های اخیر درباره ضعف برخی از دستگاه های امدادی هم گفت: امداد رسانی در 24 ساعت ابتدای بحران کار بسیار سختی است، چرا که علاوه بر عملیات امداد و نجات هم مردم می خواهند خانواده خود را از زیر آوار بیرون بکشند و هم باید اقدام های پزشکی انجام شود و عوامل دیگری مانند سرمای هوا هم به این مشکلات اضافه می کند.

وی در همین رابطه افزود: سطح کمیت و کیفیت خدمات دستگاه های امدادی باید بعد از بحران بررسی شود و به طور بسیار جدّی روی نقاط ضعف کار شود تا در بحران های بعدی همان اشتباهات رخ ندهد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی آیت الله صدوقی(ره) اصفهان، خاطر نشان کرد: کشور ما زلزله خیز است و باید خودمان را با تمرین و مانورهای متعدد آماده کنیم تا در ساعت های اولیه که احتمال زنده ماندن مصدومان بیشتر است نهایت کار را انجام دهیم.

سردار مرتضویان، با اشاره به زمان طلایی امداد در حوادث تشریح کرد: کسانی که زیر آوار هستند در دریافت اکسیژن مشکل دارند و در شش ساعت اول باید به آن ها امداد رسانی کرد و اگر این زمان از دست برود تلفات زیادتر می شود و بعد از 24 ساعت هم آمار فوتی های بیشتری خواهیم داشت.

رئیس شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح استان اصفهان، ضمن اعلام آمادگی سپاه در مقابله با بحران ها، تصریح کرد: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا کنون چهار بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله زده مستقر کرده و از حدود سه ساعت پس از زلزله، اولین گروه سپاه از کرمانشاه عازم منطقه شد.

به گفته این مسئول پرشکی، بزرگترین بیمارستان صحرایی بر اساس نیاز منطقه در آن جا مستقر خواهد شد و تا وقتی شرایط عادی نباشد و نیروهای درمانی استان تکاپو نکنند و توان داخلی استان پاسخگوی حجم درخواست ها نباشد در منطقه خواهند ماند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها