خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان:

پیگیر ثبت حماسه ۲۵ آبان مردم اصفهان در تقویم ملی هستیم/ امیدواریم قول رییس‌جمهور برای ارائه زمین به جامعه ایثارگری محقق شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، خواسته مردم این استان را ثبت روز ۲۵ آبان به عنوان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان در تقویم ملی عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا این خواسته مردم محقق شود.
کد خبر: ۸۹۴۷۶۱۴
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان، داریوش وکیلی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: یاد بیش از 23 هزار شهید دوران مختلف انقلاب اسلامی و 175 شهید مدافع حرم استان اصفهان را گرامی می‌داریم.

* 25 آبان نماد و فرهنگ استان اصفهان است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به روز 25 آبان گفت: این روز، برای استان اصفهان یک نماد و فرهنگ است که امیدواریم بتوانیم آن را به نسل‌های بعدی منتقل بکنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم اصفهان در 25 آبان سال 61 بیش از 370 شهید را بر روی دستان خود باعظمت و شکوه مثال‌زدنی تشییع کردند و سپس در همان روز اعزام به جبهه داشتند.

وکیلی خواسته مردم اصفهان را ثبت این روز در تقویم ملی عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا این خواسته مردم محقق شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، اظهار کرد: اگر بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های بعد منتقل کنیم باید به جملاتی که در آیات و روایات و همچنین از سوی امام راحل و رهبر معظم انقلاب مطرح می‌شود بپردازیم و آن‌ها را نشر دهیم.

وی در مورد برخی از اقدام هایی که این اداره برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت انجام‌داده، تاکید کرد: جلسات متعدد با ائمه جماعات، فرمانداران و ائمه جمعه برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت برگزارشده است.

وکیلی با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرایی ویژه روز 25 آبان ماه توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: گل‌باران قبور شهدای عملیات محرم در استان، برگزاری مراسم ویژه شب شهادت حضرت رسول (ص)، امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در گلستان شهدا، برگزاری نمایشگاه عکس مستند عملیات محرم در گلستان شهدا و آیین رونمایی از سه جلد کتاب فرهنگ اعلام شهدای استان اصفهان انجام خواهد گرفت.

* آخرین وضعیت پیگیری دیدار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، در مورد آخرین وضعیت پیگیری دیدار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: پیگیری‌هایی برای دیدار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب اسلامی برای روز 25 آبان ماه انجام‌گرفته شده ولی هنوز این مسئله محقق نشده است اما امیدواریم این برنامه انجام بگیرد؛ البته در مناسبت‌های مختلف خانواده‌های چند شهید برای دیدار اعزام می‌شوند.

وی در خصوص پیگیری برای ثبت 25 آبان ماه به‌عنوان روز حماسه و ایثار اصفهان در تقویم ملی، گفت: برای این نام‌گذاری پیگیری‌های متعددی از سوی چند کانال در استان در حال انجام بوده و هست.

* قول رییس‌جمهور برای تخصیص زمین به جامعه ایثارگری استان اصفهان

وکیلی درباره اقدامات انجام‌شده برای تأمین مسکن جامعه ایثارگری استان اصفهان، اظهار کرد: اداره کل بنیاد شهید همواره در تلاش بوده تا نیازهای این جامعه ایثارگری رفع شود و رییس‌جمهور در سفری که در دولت یازدهم به اصفهان داشت قول تحویل 20 هزار قطعه پلاک زمین را به جامعه ایثارگری استان اصفهان داد که در این زمینه جلسه‌هایی برگزارشده و امیدوار هستیم این قول به منصه ظهور برسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان ادامه داد: با تحقق این قول، در ابتدا افراد فاقد مسکن در اولویت واگذاری هستند.

وی در مورد آخرین وضعیت ساخت محل جدید آسایشگاه ویژه جانبازان در اصفهان، گفت: امیدواریم این آسایشگاه به وسعت پنج هزار و 400 مترمربع طرف 10 ماه آینده آماده شود.

* پیگیری پاره شدن بنر مزین به‌عکس شهید از شهرداری اصفهان

وکیلی در رابطه با تذکری که امام‌جمعه موقت اصفهان خطاب به شهرداری اصفهان در خصوص پاره کردن بنر مزین به تصویر شهید مدافع حرم آقادادی داده بود، اظهار کرد: در همان زمان که ایشان این تذکر را دادند بنده در نماز جمعه حضور داشتم و بلافاصله این موضوع را پیگیری کرده و مکاتبه‌ای با شهرداری انجام گرفت تا این موضوع را پیگیری و نتیجه را به ما اطلاع دهند که بعدازاین جلسه پاسخ آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، تصریح کرد: چنین اتفاقاتی در شهر اصفهان که شهیدان و ایثارگران است نباید رخ دهد چرا که شأن و منزلت جامعه ایثارگری بالاتر ازاین‌گونه مسائل است.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با مرکز ویژه جانبازان اعصاب و روان، گفت: مرکز شهید رجایی که ویژه این عزیزان است مرکز خوب و مناسبی است چراکه سرویس‌های خوبی برای درمان این جانبازان ارائه می‌دهند و پزشکان متعهدی نیز در آن مشغول هستند، بنیاد شهید نیز در تلاش بوده تا همواره مشکلات خانواده آن‌ها نیز که معمولاً از اقشار مستضعف جامعه هستند مرتفع شود.

* شهدای مدافع حرم، نماد  معاصر شهدای دوران دفاع مقدس‌اند

وکیلی شهدای مدافع حرم را نماد شهدای دوران دفاع مقدس توصیف و اظهار کرد: آن‌ها این الگو را از آنان گرفته‌اند و هیچ تفاوتی بین شهدای مدافع حرم و شهدای دوران دفاع مقدس گذاشته نمی‌شود.

* شهدای فاطمیون همه عزیزند و هیچ فرقی با شهدای ایرانی ندارند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، با بیان اینکه شهدای فاطمیون همه عزیزند و هیچ فرقی با شهدای ایرانی ندارند، گفت: منتها در برخی از تشییع پیکر این شهدا بعضاً خانواده یا دوستانشان خواستار تشییع محلی این شهدا می‌شوند ولی اگر در خصوص تشییع شهدای مدافع حرم فاطمیون کوتاهی شده اعلام کنند تا پیگیری لازم صورت بگیرد ولی به خانواده شهدای ایرانی و فاطمیون به یک‌میزان رسیدگی می‌شود.

* مقدمات کنگره بزرگ سرداران و 23 هزار شهید استان اصفهان در حال انجام است

وی در رابطه با آخرین پیگیری‌ها برای برگزاری کنگره بزرگ سرداران و 23 هزار شهید استان اصفهان، پاسخ داد: همان‌طور که مستحضرید این کنگره در سال 1375 برگزارشده بود البته در تدارک مقدمات کنگره بعدی هستیم ولی تاریخ و زمان برگزاری متعاقباً اعلام خواهد شد.

* سازه هوایی سالن جدید گلستان شهدا تا یک ماه آینده نصب می‌شود

وکیلی در مورد فرآیند تکمیل ساختمان جدید برگزاری مراسم‌ها در گلستان شهدا، خاطرنشان کرد: بعد از 10 الی 12 سال این اتفاق مبارک در گلستان شهدا افتاد و کار از پیشرفت قابل‌توجهی برخوردار است و آزادسازی‌هایی نیز در اطراف آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: قرارگاه خاتم سازه هوایی آن را تکمیل کرده و تا یک ماه آینده نصب خواهد شد و ما امیدواریم با مطالبه گری رسانه‌ها و همت مسئولان سالن متناسبی برای گلستان شهدا به بهره‌برداری برسد.

* تعداد قابل‌توجهی از فرزندان شهدا و جانبازان بیکار هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، با اشاره به وضعیت نامناسب اشتغال در کشور، گفت: تعداد قابل‌توجهی از فرزندان شهدا و جانبازان بیکار هستند و ازاینجا دست  مسئولاناجرایی را می‌فشارم و انتظار داریم برای اشتغال جامعه ایثارگری تلاش کنند.

وکیلی، با بیان اینکه بیمه درمانی و تکمیلی خانواده‌های شهدا و جانبازان به بیمه دی منتقل‌شده است، تأکید کرد: مجدانه پای‌کار ایستاده‌ایم تا خدشه‌ای به ارائه خدمات به این عزیزان اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 22 پایگاه بیمه دی در شهر اصفهان وجود دارد، ضمن اینکه به این عزیزان برای درمان بیمارستان امیرالمؤمنین که دارای کادری قوی هستند توصیه می‌کنیم.

* رضایتمندی و خشنودی خانواده ایثارگران را توأمان پیگیریم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه ظاهراً برخی از خانواده‌های شهدا و جانبازان از تسهیل نبودن فرآیند بیمه راضی نبوده‌اند، گفت: شاید روزهای اول برخی اشکالات وجود داشت ولی در حال حاضر شرایط فعلی خوب است؛ ما نه‌تنها به دنبال رضایتمندی خانواده ایثارگران هستیم بلکه خشنودی آن‌ها برای ما اهمیت دارد.

ارسال نظرات