خبرهای داغ:
فرماندار مهاباد گفت: ظرفیت بالای سازمان‌های مردم نهاد مهاباد در کمک‌رسانی به هموطنان زلزله زده غرب کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۹۴۷۶۵۹
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، معتمدان و سمن‌های فعال مهابادی با هدف نحوه امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه در فرمانداری این شهرستان تشکیل جلسه دادند.

در این جلسه فرماندار شهرستان مهاباد تصریح کرد: بی‌تردید مسئولان مهابادی در تسهیل راه‌اندازی این کارگروه در همه حال در کنار گروه‌های مردم نهاد قرار دارد.

ایرج شجاعی افزود: گروه‌ها و ثمن‌های مردم‌نهاد بازوی ستاد مدیریت بحران شهرستان مهاباد هستند و تلاش می‌شود تا از ظرفیت بالای این گروه‌ها در کمک‌رسانی به هموطنان زلزله زده غرب کشور استفاده شود.

امام جمعه مهاباد نیز در ادامه اظهار داشت: رخداد زلزله در غرب کشور بسیار تامل برانگیز بود و مردم مهاباد در کنار سایر هموطنان در تلاش هستند تا به بهترین حالت ممکن به هموطنان زلزله زده خود کمک کنند.

ماموستا عبدالقادر سهرابی ضمن تقدیر از اعلام آمادگی ثمن‌های مردم نهاد در کمک رسانی به هموطنان زلزله زده افزود: برنامه‌ریزی در کمک‌رسانی در این راستا باید با توجه به نیازهای مردم منطقه زلزله زده صورت گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر مهاباد نیز در ادامه گفت: جمعیت هلال احمر وظیفه امداد و نجات را بر عهده دارد و این جمعیت در راستای کمک رسانی، نیروهای نجات خود را به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام کرده و با جمع آوری کمک‌های مردمی به زودی بخش امداد را نیز به این مناطق ارسال می‌کند.

سید رحمان مومن‌پور خاطر نشان کرد: هم اکنون تیم اسکان اضطراری هلال احمر مهاباد در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور دارد.

کامران علیزاده آذر شهردار مهاباد نیز در ادامه بر ارائه امکانات لازم و مورد نیاز توسط شهرداری مهاباد به زلزله زدگان اعلام آمادگی کرد.

جماالدین خالدی مدیر یکی از مدارس مهاباد و از فعالان بخش کمک‌های مردم نهاد نیز در این نشست بیان کرد: بی شک با حضور افراد معتبر و معتمد جامعه می‌توان نسبت به راه‌اندازی این گروه کمک‌رسان به منظور جمع آوری و ارسال هر چه سریعتر کمک‌های مردمی مهاباد به مناطق زلزله زده اقدام کرد.

صلاح الدین آشتی مورخ، نویسنده و روزنامه نگار مهابادی نیز در ادامه این نشست گفت: ستاد همیاری مردم مهاباد باید به صورت یک ستاد دائمی مشتمل با افراد معتمد تشکیل شده و با همکاری رسانه های شهر از جمله صدا و سیمای مرکز مهاباد فعالیت خود را هر چه سریعتر آغاز کند.

یوسف شریفی نماینده ثمن‌های مهاباد در ادامه این نشست تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای همکاری هر چه بهتر این ثمن‌ها با جمعیت هلال احمر مهاباد و ستاد امداد از اساسی ترین موارد مورد نیاز این ستاد کمک‌رسانی است.

عبدالخالق جلیل نژاد نیز پیشنهاد داد: مشخص شدن تعداد روزهای کمک رسانی،انتخاب 5 تا 7 نفر به عنوان هیئات امناء و برآورد نیازهای لازم مردم منطقه زلزله زده غرب کشور از اساسی ترین موارد این ستاد کمک رسان باید در نظر گرفته شود.

در پایان این نشست 15 نفر از افراد معتمد و ثمن های مردم نهاد مهاباد به عنوان اعضاء ستاد همیاری و کمک های مردمی زلزله زدگان استان کرمانشاه انتخاب شدند.

 

ارسال نظرات