فرماندار خوی گفت: کاروان کمک‌های مردمی خوی شامل چندین دستگاه کامیون پتو، چادر و ست ظروف به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۴۷۶۶۱
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمد عابدی در جلسه ستاد ویژه کمک‌های مردمی خوی به زلزله‌زدگان اظهار داشت: متأسفانه در برخی مناطق زلزله‌زده مردم با مشکلات بسیار جدی مواجه هستند و لازم است که با توجه به سرمای هوا، خدمات‌رسانی از جمله تهیه وسایل گرمایشی، چادر، آب‌معدنی و لباس‌های گرم سریع‌تر صورت بگیرد.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود تیمی متشکل از ستاد بحران و مهندسان از شهرستان خوی به مناطق زلزله‌زده برای بازدید اعزام شده و از نزدیک واقعیت‌ها را ببینند و فرمانداری و هلال‌احمر خوی نیز آماده هستند تا کمک‌های لازم، تدارکات و نیروی انسانی لازم را به منطقه اعزام کنند.

فرماندار خوی تصریح کرد: متأسفانه بخشی بزرگی از خرابی‌ها نشانه عدم مقاومت سازی ساختمان‌ها هستند و از مسئولان درخواست می شود تا در مقاوم‌سازی و تائید فنی ساختمان‌ها دقت لازم انجام شود و تسلیم احساسات مردم نشوند.

وی افزود: از استان آذربایجان غربی حدود 120 نفر امدادگر در قالب خدمات رسان و پادر زدن به منطقه اعزام شدند که از این تعداد 17 نفر امدادگر خویی هستند و 33 نفر از گروه تخصصی هلال‌احمر شهرستان با تمام تجهیزات در مرکز ERC در آماده‌باش کامل بوده و نیز 9 نفر از تیم واکنش سریع نیز در این مرکز اسکان داده شدند و بالغ‌بر یک هزار و 200 نفر از تیم‌های عملیاتی این شهرستان در آماده‌باش هستند تا در صورت لزوم فراخوان داده شوند.

وی بیان کرد: هلال‌احمر شهرستان خوی در سه‌نقطه از شهر برای جذب کمک‌های مردمی چادر برپا کرده است و جمع‌آوری و ارسال اقلام تنها از یک واحد و از طریق هلال‌احمر صورت می‌گیرد.

فرماندار خوی گفت: امروز حدود پنج هزار دستگاه چادر، یک هزار و پنج هزار تخته پتو، 20 هزار بطری آب‌معدنی از شهرستان خوی راهی مناطق زلزله‌زده می‌شود.

ارسال نظرات