خبرهای داغ:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

اعزام 60 نیروی آموزش دیده و گروه واکنش سریع به کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: 60 نفر از نیروهای آموزش دیده دوره‌های خاص و گروه واکنش سریع از قم به کرمانشاه اعزام شدند.
کد خبر: ۸۹۴۷۶۹۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد گلفشان عنوان کرد: پس از وقوع زلزله دو شب گذشته در منطقه کرمانشاه و کردستان عراق، با اعلام آمادگی جمعیت هلال احمر استان قم به منطقه اعزام شدیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: با توجه به اینکه مرکز زلزله ازگل قسمتی از شهر پل ذهاب است و این منطقه از مناطق پرحادثه و پر آسیب منطقه به شمار می‌رود پس لرزه‌های متعددی در آن داشتیم که تا 4.7 نیز ادامه داشت.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه مردم شهر هوای سردی را تجربه می‌کنند لازم است این افراد در چادر اسکان یابند بر این اساس ضروری است تا اقلام مورد نیاز در میان مردم به موقع توزیع شود.

گلفشان بیان کرد: متاسفانه هنوز آب و برق و مخابرات در شهر فعال نشده است و مردم از آب لوله کشی و برق برخوردار نیستند امیدواریم هر چه زودتر این زیرساختهای مهم انجام شود و مردم از حداقل امکانات رفاهی برخوردار شوند.

وی اظهار کرد: تمام سعی و تلاش امدادگران که تا دیر وقت شب گذشته، اقدام به جستجوی نجات داشتند این بود که در اسرع وقت اجساد و افراد زخمی را از زیر آوار رها سازی کنند که این امر نیز با تجهیزات و نیروهای حاضر در منطقه صورت گرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: امروز امید وار هستیم در این منطقه دیگر هیچ یک از افراد زیر آوار باقی نمانده باشند در این راستا به غیر از منطقه مسکن مهر که سازه سنگین در آن دارد سایر مناطق عملیات نجات انجام گرفته است.

وی گفت: باید جرثقیل‌های غول پیکر به منطقه مسکن مهر اعزام شود چرا که با نیروی انسانی امکان بیرون آوردن اجساد باقی مانده وجود ندارد.

گلفشان بیان کرد: منطقه هنوز از آب شرب برخوردار نیست و آب آشامیدنی از اقلام ضروری است و باید با مدیریت صحیح این اقلام توزیع شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: امید است با هماهنگی و ساماندهی با دستگاه‌های امنیتی بتوان در توزیع صحیح اقلام میان آسیب دیدگان موفق عمل کرد.

وی همچنین اظهار کرد: تیم جمعیت هلال احمر از استان قم شامل 60 تن از امداد گران داوطلبین آموزش دیده دوره‌های خاص هستند.

گلفشان بیان کرد: گاهی افرادی برای کمک به منطقه مراجعه می‌کنند اما به واسطه عدم آموزش‌های خاص کیفیت لازم در خدمت رسانی تحقق نمی‌یابد.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت حضور افراد آموزش دیده استان قم این تیم 60 نفره را به منطقه اعزام کرد در این راستا نیروهای از قم صبح دیروز در منطقه حضور یافتند .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: انتظار می‌رود با حضور تیم واکنش سریع از افراد آموزش دیده بتوان بخش زیادی از مشکلات را حل کرد.

وی در پایان متذکر شد: اگر مردم تمایلی به کمک به افراد آسیب دیده داشته باشند اقلامی مانند پتو و آب آشامیدنی و کنسرو از ضروریات مهم است تا مردم منطقه به زندگی عادی بازگردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار