رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمین:
رئيس ادراه اوقاف و امور خيريه خمين گفت: در حال حاضر شهرستان خمين ۵۷۳ موقوفه ثبت شده، از جمله ۳۰۸ مسجد، ۵۸ حسينيه، ۲۰۷ زمين زراعي، واحد مسکوني و تجاري دارد.
کد خبر: ۸۹۴۷۷۱۰
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ حجت الاسلام سيد مهدي حسيني، رئيس اداره اوقاف و امور خيريه خمين در جمع خبرنگاران خمين به مناسبت گراميداشت دهه وقف، گفت: وقف در ميان همه ملت‌ها و اديان وجود داشته و دارد، اما در ميان مسلمانان در ادوار مختلف تاريخ و در کشورهاي اسلامي نمود بي‌نظيري دارد.

وي ادامه داد: وقف يکي از مصاديق احسان و خيرخواهي است که انسان با بهره‌گيري از تعاليم اسلامي، استفاده آن را از ديرباز بنيان نهاده و در صحنه حيات اجتماعي به وديعه گذاشته است.

حسيني بيان کرد: در بسياري از روايات اسلامي از وقف به عنوان صدقه جاريه تعبير شده است چرا که این عمل، حتی بعد از فوت افرادی که اموال خود را وقف می‌کنند، ماندگاری دارد و به نیکی از آن یاد می‌شود.

وي افزود:  به وسيله وقف مي‌توان بسياري از مشکلات جامعه را که با کمک دولت و دستگاه‌هاي اجرايي قابل حل نبوده، با مشارکت و کمک افراد نيکوکار حل کرد.

حسيني گفت: اگر سنت وقف تبليغ و ترويج و حس اعتماد در مردم  ايجاد و تقويت شود و تمام افراد به آن هدايت و تشويق شوند نه تنها آثار مثبت و ماندگاري دنيوي دارد بلکه ثمرات اخروي فراواني نصيب وافف مي شود.

رئيس اداره اوقاف و امور خيريه خمين با اشاره به موقوفات اين شهرستان، اظهارکرد: در حال حاضر شهرستان خمين ۵۷۳ موقوفه ثبت شده، از جمله ۳۰۸ مسجد، ۵۸ حسينيه، ۲۰۷ زمين زراعي، واحد مسکوني و تجاري دارد.

وي افزود: امسال در شهرستان خمين تعداد ۷ وقف ثبت شده که ارزش اين موقوفات ۷ ميليارد ريال است.

حسيني اشاره کرد: در سالجاري، با طرح مودت، ۲۰ ميليارد ريال کالاي غيرنقدي از سوي خيرين جذب شده است که براي بازسازي و مرمت ۲۲ امامزاده موجود در شهرستان استفاده مي‌شود.

وي با اشاره به احداث ساختمان جديد امام زاده محمد(ع) اين شهرستان و روند پيشرفت آن افزود: تاکنون ۲۰ ميليارد ريال براي ساخت اين امامزاده هزينه شده است که اوايل سال ۹۷ تکمیل خواهد شد.

حسيني با تشريح برنامه‌هاي دهه وقف در شهرستان خمين بيان کرد: ۲۳ برنامه اجرايي با عناوين مختلف براي اين هفته پيش بيني شده است که برگزاري محفل انس با قرآن کريم با حضور قاري ممتاز بين المللي، ديدار با فرماندار و برگزازي نشست تخصصي وقف با عنوان وقف و اقتصاد مقاومتي، غبارروبي و عطر افشاني ضريح مطهر امامزاده محمد(ع)، عيادت از بيماران بيمارستان امام خميني(ره) توسط رياست و کارکنان اداره اوقاف، نواختن زنگ وقف در يکي از مدارس شهرستان به منظور آشنايي قشر نوجوان با فرهنگ وقف از جمله برنامه هاي گراميداشت اين دهه است.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات