خبرهای داغ:
رئیس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:

استان اصفهان دارای 36هزار رقبه‌ است/ وجود 818 امامزاده در اصفهان

حجت الاسلام رضا صادقی از 85 وقف جدید در 7ماه نخست امسال خبرداد و گفت: دهه وقف از 25 آبانماه آغاز و تا 4آذرماه ادامه خواهد داشت که در این مدت فعالیت های فرهنگی این اداره کل به صورت روزانه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۴۷۷۶۹
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ حجت الاسلام رضا صادقی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه در نشست خبری به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: شب گذشته تعداد 400 پتو به همراه یک تریلی آب معدنی از طرف این اداره به مناطق زلزله زده ارسال شد.

حجت السلام صادقی با بیان اینکه دهه وقف از 25 آبانماه آغاز و تا 4آذرماه نیز ادامه خواهد داشت تصریح کرد: در هفت ماه نخست سال جاری بیش از85 وقف جدید در اصفهان  ثبت شده است.

وی اظهار داشت: 50 درصد از واقفین خانم ها هستند که این عمل خیر از گذشته تا به حال به همین روال بوده است.

رئیس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: در ایام اربعین حسینی(علیه السلام) امسال، اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در مرز چذابه روزانه بیش از 7هزار ناهار و شام را با کمک 50نفر از کارکنان و خادمین بین زائران توزیع کرده است.

وی در ادامه گفت: برای اولین بار اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اقدام به توزیع بسته های تنقلات در بین زائران نمود که در این مدت، 40 هزار بسته تنقلات بسته بندی و توزیع شد.

حجت الاسلام صادقی گفت: 9موکب از امامزادگان استان اصفهان در مسیر نجف تا کربلا حضور داشتند و به زائران خدمت رسانی میکردند که آستان مقدس حضرت زینب(سلام الله علیها) در 10 نقطه در طول این مسیر اقدام به نصب ماشین های لباسشویی نمود و به زائران خدمت رسانی می کرد.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص حفظ مجازی قرآن کریم گفت: 5هزار نفر در این دوره از مسابقات ثبت نام کرده اند که 1700 نفر از آنها فعالیت خود را آغاز کرده اند، همچنین 750 مربی نیز برای اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم در بقاع متبرکه سطح استان در حال فعالیت هستند.

وی به برنامه های ابلاغی این اداره اشاره کرد و گفت: برنامه های آرامش بهاری، بصیرت عاشورایی، سوگواره یاس نبوی، ضیافت الهی و ... تنها بخشی از فعالیت های بقاع متبرکه در طول سال است.

وی در خصوص عملیات عمرانی ادارات اوقاف شهرستان های اصفهان گفت: اداره اوقاف اردستان به بهره برداری رسیده است و اداره اوقاف آران و بیدگل و مبارکه به زودی افتتاح خواهد شد، همچنین اداره اوقاف فلاورجان نیز در حال تکمیل عملیات عمرانی میباشد.

صادقی یادآور شد: رتبه ششم را در موقوفات کل کشور داریم و با وجود 818 امامزاده در استان، از این جهت رتبه سوم یا چهارم را داریم.

حجت الاسلام صادقی در پایان گفت: استان اصفهان دارای 36هزار رقبه‌ است که نزدیک به 10500 سند تا الآن اخد شده است و لازم است که اقدامات بهتری صورت گیرد.

ارسال نظرات