استاندار ایلام بر ضرورت بسیج امکانات استان ایلام برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه تأکید کرد.
کد خبر: ۸۹۴۷۸۱۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام ، در نشست ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: مسئولان در ستاد مدیریت بحران نباید منتظر پس لرزه ها باشد، ابتدا باید گزارش خسارات مستند و به روز ارسال شود و سپس گزارشات تکمیلی را تهیه و ارسال کنند.

وی بر لزوم کمک مالی بلاعوض به خسارت دیدگان زلزله اخیر در استان ایلام تاکید کرد و افزود: پیگیری های لازم در این خصوص با مسئولان کشوری بعمل خواهد آمد.

استاندار ایلام تاکید کرد: زلزله روزهای گذشته نشان داد که استان ایلام نیاز به مکان های عمومی دارد و توسعه این مکان ها بسیار ضروری است، باید از ظرفیت بوستان ارغوان در سطح شهر ایلام همچون بوستان بلوط استفاده های لازم را در جهت ایجاد مکان عمومی برد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به رانش زمین در بخش چوار ایلام ناشی از زلزله اخیر نیز گفت: مشکل رانش زمین چوار با کمک مسئولان شهرستان به خوبی کنترل شد و هم اکنون اسکان موقت در محل حادثه برای مردم این مناطق ایجاد شده است.

سلیمانی دشتکی افزود: باید طرح این منطقه بار دیگر بازبینی شود و برای مطالعات بیشتر و بازرسی و تثبیت خاک این منطقه اعتبارات بحرانی در نظر گرفته شود و بررسی علل و عوامل این حادثه و دلیل ساخت و ساز در این منطقه حادثه خیز و همچنین ارائه راهکار برای رفع این مشکل در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به خسارت های جانی و مالی زلزله اخیر در استان کرمانشاه نیز یادآور شد: استان ایلام به عنوان همسایه و استان معین کرمانشاه باید بیشتر از سایر استان های دیگر کمک های خود را به مناطق زلزله زده ارسال کند.

وی از ارسال کمک های استانی دیگر در قالب کاروان به مناطق زلزله زده کرمانشاه طی فردا چهارشنبه خبر داد و گفت: در جریان سفر به استان کرمانشاه باید با مدیران استان هماهنگی بعمل آید و بنا به تاکید مسئولان آنجا کمک های ارسالی ایلام در بین مناطق زلزله زده توزیع شود.

 

ارسال نظرات