خبرهای داغ:
رئیس مدرسه عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی مطرح کرد

شاهکار علامه طباطبایی در تفسیر المیزان

رئیس مدرسه عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی گفت: علامه طباطبایی روایت‌ها را در کتاب تفسیر المیزان کنار نگذاشت، بلکه محتوای روایت‌ها را از دل قرآن بیرون کشید، این اقدام شاهکار علامه طباطبایی بود.
کد خبر: ۸۹۴۷۸۳۷
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی شامگاه سه شنبه در همایش بزرگداشت علامه طباطبایی که به مناسبت فرارسیدن هفته قرآن دانشگاه‌ها در محل دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های علامه بلاغی اظهار کرد: این علامه برای پاسخ شبهات مسیحیت و یهودیت زبان عبری را آموخت و کتاب علامه بلاغی در پاسخ به شبهات مسیحیت و یهودیت هنوز نیز کتاب مناسب روز است.

وی ادامه داد: دو شاگرد برجسته علامه بلاغی، آیت‌الله خویی و علامه طباطبایی بودند، آیت‌الله خوئی در کتاب البیان مطالب زیادی را در زمینه علوم قرآنی نوشت و در مکتب این مرجع تقلید، آیت‌الله معرفت پرورش یافت.

رئیس مدرسه عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی افزود: آیت‌الله معرفت کتاب التمهید را در زمینه علوم قرآنی نوشت و نگارش این کتاب در نجف شروع شد، اما چاپ کتاب التمهید در قم بود.

رضایی اصفهانی با اشاره به ویژگی‌های علامه طباطبایی اظهار کرد: این عالم بزرگوار تحت تاثیر جلوه تفسیری علامه بلاغی قرار گرفت، علامه طباطبایی تفسیر المیزان را در شهر قم نوشت، جلوه تفسیری و جلوه علوم قرآنی علامه بلاغی به ترتیب از طریق علامه طباطبایی و آیت‌الله معرفت وارد شهر قم شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند که علامه طباطبایی در کتاب تفسیر المیزان به روایات ائمه معصومین(ع) بی توجهی کرد، این در حالی است که این عالم بزرگوار به این روایات احاطه داشت. علامه طباطبایی روایت‌ها را در کتاب تفسیر المیزان کنار نگذاشت، بلکه محتوای روایت‌ها را از دل قرآن بیرون کشید، این اقدام شاهکار علامه طباطبایی بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار