خبرهای داغ:
معاون آموزشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم مطرح کرد
معاون آموزشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: بیت علامه طباطبایی باید به محوری برای فعالیت‌های قرآنی و پاسخ به شبهات در این خصوص تبدیل شود.
کد خبر: ۸۹۴۷۸۴۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب شامگاه سه شنبه در همایش بزرگداشت علامه طباطبایی که به مناسبت فرارسیدن هفته قرآن دانشگاه‌ها در محل دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اظهار کرد: این دانشگاه حدود 6 هزار دانشجو دارد و در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تنها رشته‌های مرتبط با قرآن تدریس می‌شود.

وی ادامه داد: دین اسلام یک دین اجتماعی است و بسیاری از عبادت‌ها در این دین به صورت اجتماعی است، امر به معروف و نهی از منکر با فرد اتفاق نمی‌افتد، بلکه این فریضه در جمع اتفاق می‌افتد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: برای اینکه فضای کشور قرآنی شود، باید جمع قرآنی را ایجاد کنیم، زمانی که یک اجتماع قرآنی ایجاد شد، هم افزایی ایجاد می‌شود و در آن صورت اجتماع قرآنی خواهد شد.

نقیب با اشاره به وجود مراکز متعدد قرآنی در کشور اظهار کرد: دانشگاه‌ها، موسسات و حوزه‌های مختلفی در کشور و استان قم در زمینه قرآن وجود دارد، اما بین این نهادها هم افزایی نیست، در حالی که باید مراکز علمی قرآنی در کنار هم قرار بگیرند و چنین اقدامی موجب قرآنی شدن جامعه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به صورت روزانه شبهات متعددی در فضای مجازی در خصوص اسلام و قرآن منتشر می‌شود و بیت علامه طباطبایی باید به محوری برای فعالیت‌های قرآنی و پاسخ به شبهات در این خصوص تبدیل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها