خبرهای داغ:
دبیر پنجمین سوگواره زیبایی های عاشورا:

شرکت ۲۲۴اثر در پنجمین جشنواره سوگواره زیبایی های عاشورا

دبیر پنجمین سوگواره زیبایی های عاشورا گفت: در این جشنواره شاهد حضور ۲۲۴ اثر در هفت رشته شعر، دلنوشته، عکس، داستانک، روایتگری، فتورمان، نقاشی از ۲۲دبیرستان دخترانه دوره اول و دوم بودیم.
کد خبر: ۸۹۴۷۸۵۹
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، زهرا تناکی دبیر پنجمین سوگواره زیبایی های عاشورا در اختتامیه این جلسه گفت: موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین سیدالشهداء علیه السلام با توجه به جمله تاریخی حضرت زینب سلام الله علیها که فرمودند«ما رأیت الا جمیلا» و با هدف زنده نگاه داشتن زیبایی های عاشورا، ارتقای سطح بصیرت، افزایش شور و شعور حسینی در بین دانش آموزان و دستیابی به نگرشی نو در زیبایی های عاشورا این جشنواره را برگزار کرد.

وی بیان کرد: در این جشنواره شاهد حضور ۲۲۴ اثر در هفت رشته شعر، دلنوشته، عکس، داستانک، روایتگری، فتورمان، نقاشی از ۲۲دبیرستان دخترانه دوره اول و دوم  بودیم.

دبیر پنجمین سوگواره زیبایی های عاشورا گفت: از میان این ۲۲۴ اثر، ۱۵۰ اثر آن از دبیرستان های دوره اول و ۷۴ اثراز دبیرستان های دوره دوم بودند.

تناکی در پایان گفت: این آثار پس از بررسی توسط داوران و حتی داوری حضوری در برخی از رشته ها و داوری در دو مرحله نفرات برگزیده مشخص شدند.

گفتنی است، در این مراسم تعدادی از برگزیدگان به معرفی و خواندن آثار خود پرداختند ودر پایان جشنواره از نفرات برتر این سوگواره تقدیر و تشکر شد.

 

دبیرستان های دوره اول شرکت کننده در این جشنواره به تفکیک آثار نمونه کاشی نیلوفر۷۶اثر، امام حسین۱۱اثر، تزکیه ۱۲اثر، دکتر کمیلی ۳اثر، هاجر ۵اثر، ساره ۱۲اثر، شاهد ۹اثر، سمانه ۴اثر، فخرالزمان ۱۷اثر و فرزانگان یک اثر است.

 

دبیرستان های دوره دوم شرکت کننده در جشنواره صدرا ۱۴اثر، هنرستان انقلاب ۱۰اثر، امام حسین ۴اثر، فاطمه زهرا ۶اثر، الزهرا ۲اثر، حضرت زینب ۲اثر، نمونه تقوی ۱۹اثر، نمونه اندیشه ۱۱اثر، فرزانگان و نرجسیه ۱اثر وعصمتیه و ام البنین ۲اثر است.

 

برگزیدگان دبیرستان های دخترانه دوره اول در بخش دلنوشته حانیه حسینی فرد از دبیرستان نمونه کاشی نیلوفر رتبه اول، مهسا زراعتکار از نمونه کاشی نیلوفر رتبه دوم، سوگند میری از امام حسین سیدالشهداء و در بخش روایتگری فاطمه عباس آبادی، زینب نارمنجی و فاطمه اژدری از ساره بودند.

همچنین در بخش عکس الهام نوروزپور از نمونه کاشی نیلوفر، اسماء حافظی از نمونه کاشی نیلوفر، رضوانه عرب از هاجر، دربخش فتورمان برگزیده مهدیه بازدیدی از تزکیه و در بخش نقاشی فائزه سالاری از نمونه کاشی نیلوفر، کوثر ثنایی راد نمونه کاشی نیلوفر، زینب کاملی تخته جان نمونه کاشی نیلوفر حائز رتبه برتر شدند.

 

برگزیدگان دبیرستان های دوره دوم در بخش دلنوشته زهرا خلیرانی از فرزانگان، یاسمن یوسفی از امام حسین سیدالشهداء، مهرنوش آرمند حضرت زینب و در بخش شعر فاطمه خسروی محمدسلطان از نمونه تقوی، یاسمن یوسفی از امام حسین سیدالشهداء، ریحانه طالبی از هنرستان ام البنین بودند.

نیز در بخش داستانک الهام سالاری از علوم و معارف اسلامی صدرا، در بخش روایتگری فاطمه خسروی محمدسلطان رتبه دوم از نمونه تقوی، فرزانه دستی گردی رتبه سوم از نمونه اندیشه، زینب حسین زاده رتبه سوم از نمونه اندیشه و در بخش عکس زینب مهدوی از نمونه تقوی سارا خسروی نمونه اندیشه، مطهره قائمی از نرجسیه و در بخش فتورمان محبوبه واسعی از هنرستان انقلاب اسلامی و در بخش نقاشی محبوبه پندور رتبه دوم از علوم و معارف اسلامی صدرا به عنوان نفرات برگزیده  جشنواره انتخاب شدند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار