سردار مولایی گفت: چند محور اساسی در هفته بسیج امسال خواهد بود که شامل خدمات رسانی و امور اجتماعی، خدمات پزشکی و درمانی با محوریت مساجد انجام خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۴۷۸۸۴
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در نشست اعلام برنامه‌های هفته بسیج با تسلیت ایام صفر و حادثه زلزله غرب کشور و جان باختن تعدادی از هموطنان اظهار داشت: چند محور اساسی در هفته بسیج امسال خواهیم داشت که اولین محور آن خدمات رسانی و امور اجتماعی است که حوزه های این محور بسیار وسیع است که ازجمله  خدمات پزشکی و درمانی با محوریت مساجد انجام خواهد شد.
 
برنامه های هفته بسیج استان البرز اعلام‌شد

وی در ادامه افزود: طرح ویژه ای توسط سپاه استان البرز تهیه شده است که حدودهفت ماه است که در غالب طرح هجرت(1) در حال انجام است، که پایگاه و مسجد محور قرار میگرد و بقیه امور حول این محور طراحی میشود، که این طرح در هفته بسیج شامل ویزیت رایگان، مشاوره های پزشکی، درمانگاه های سیار که در محلات محروم و کم برخوردار مستقر میشوند، توزیع بسته های بهداشتی و درمانی ، برگزاری کارگاه های اموزشی  که این امکانات همیشه ادامه دارد ولی در این هفته بیشتر خود را نشان میدهد.

سردار مولایی افزود: تست غربالگری، اعزام پزشکان به مناطق محروم که با توجه به وضعیت به وجود امده  برای استان کرمانشاه  ممکن است برنامه های متنوع تری وجود داشته باشد و برای استان کرمانشاه نیز برنامه ریزی شده است که در صورت اعلام نیاز سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه برای کمک به انها در حوزه پزشکی  اعزام خواهیم داشت.

فرمانده سپاه استان البرز گفت: میز خدمت که شامل خدمات اداری و دولتی است که با پیگیری مسئولین محترم ادارات و سازمان ها در شهرستان های مختلف و استان صحبت شده است و قرار بر این است که ان شاء الله در مکان های مختلف به ویژه مساجد این میز خدمت را داشته باشیم.
 
وی بیان داشت: از برنامه های دیگر این هفته  راه اندازی کاروان های خدمت  است که بعضی مردم در محله های مختلف به مسئولین دسترسی ندارند که با این هماهنگی در نقاط مختلف به صورت کاروانی مسئولین حضور یابند و پاسخگوی نیاز های مردم باشند.


سردار مولایی  در خصوص خدمات عمرانی و سازندگی در هفته بسیج گفت: خدمات عمرانی و سازندگی سال هاست توسط بسیج سازندگی در حوزه های مختلف سازندگی حضور دارد ولی در این فضایی که ایجاد میشود بیشتر خواهد بود.
 
وی افزود : پیش نویس ساخت 400 واحد مسکونی با تفاهم نامه که ما بین بهزیستی و سپاه استان البرز ایجاد خواهد شد  برای خانواده هایی که دارای معلول هستندو افراد دو معلول و سه معلول در اولویت قرا دارد و در حوزه خدمالت رسانی عمرانی و سازندگی کمک کنیم. 

سردار مولایی بیان داشت:در خصوص خدمات فرهنگی و اجتماعی؛ از جمله این خدمات کارگاه‌های سبک زندگی در سطح استان و حتی در پارک ها انجام میشود، اشتغالزایی، اقتصاد خانگی، کلاس‌های تقویتی برای دانش اموزان، اکران فیلم‌های ارزشی که در مدارس ، مساجد و پایگاه ها اجرا میشود و  تهیه جهیزیه برای نو عروسان  در حد محدود در معاونت بسیج سازندگی  پایگاه ها و حوزه ها انجام میشود.

وی بیان داشت: طرح کرامت (۲)در ده نقطه از استان با برنامه ریزی برگزار میشود ،که این بسته شامل همه مولفه هایی است که یک محله باید داشته باشد در محله های کم برخوردار به ویژه حاشیه نشین را هدف گذاری کرده است که مباحث مربوط به امنیت و اموزش مطرح میشود و این مناطق مانند، خط ۴ کلاک، مالک اشتر، سهرابیه، ملک اباد و مهدی اباد، که جزو مناطق هدف هستند که کار در حوزه بهداشتی ، فرهنگی ، اجتماعی ، جمع اوری معتادین متجاهر در این مکانهای  برگزار میشود  و ساختار‌ها هدولتی  و سازمان‌های دولتی نیز در این کار وارد شده اند و در این زمینه کمک میکنند. 

سردار مولایی تصریح کرد: قرارگاه"  پیشرفت و ابادانی" در دو دهستان  های استان البرز هدف گذاری شده، راه اندازی شده است و کار‌های خوبی نیز در حال انجام است که در مدت 5 ماه اغازین کار‌های خوبی انجام شده است.

وی افزود: محوردوم  اقتصاد مقاومتی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و سپاه هم در این مدت بسیار علاقه مند است که وارد این کار شود .
 
فرمانده سپاه البرز تصریح کرد: در اقتصاد خانگی نگاه ما به این است که  توانمند سازی مرددم در نقاطی که کم برخوردار هستند باید اصالت داشته باشد، افرادی هستند که توانمندی دارند و با توجه به انها و تهیه بودجه کم، کار را اغاز میکنند و در این راستا بسیار موفق هستند.

سردار مولایی با بیان اینکه پروژه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج افتتاح خواهد شد  و این باعث ایجاد انگیزه در بسیاری از خانواده های میشود تصریح کرد:برگزاری کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج در مساجد و محلات، برگزاری نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی با هدف معرفی کالاهای ایرانی ، امضا تفاهم نامه جهت ساخت ۴۰۰ خانه برای محرومین و معلولین، تجلیل از برگزیدگان اقتصاد مقاومتی نیز انجام خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: استان البرز دارای ظرفیت های بالایی است  که در هفته بسیج از برترین های اقتصاد مقاومتی و اید هایی که داده شده است  تجلیل خواهد شد.
 
فرمانده سپاه البرز اظهار داشت: بسیج و سپاه حافظ انقلاب هستند و باید در همه عرصه ها توامند باشند که  برگزاری رزمایش‌های مدیریت بحران که سال گذشته نیز انجام شد و بیشتر با رویکرد با رویکرد مدیریت بحران است ، راه اندازی سراسری گشت‌های محله محور  است که در اوایل انقلاب نیز مردم خودشان در محله ها گشت میدادند  که مدتی است تعطیل شده است  که دوباره  توسط بسیجیان به صورت سازماندهی در محله‌ها تا صبح به ضورت شیفتی از ۵ اذر گشت بزنند که جزو خدمات امنیتی محسوب میشود.
 
وی از دیگر برنامه‌هایی که در هفته بسیج " گردهمایی بسیجیان در روز ۵ اذر" را بسیار مهم دانست و افزود: برگزاری مسابقات نظامی (تیراندازی)،برگزاری تور iای ایست و بازرسی و فراخوانی گردان‌های بیت المقدس است که در این هفته برگزار خواهد شد.


سردار مولایی با اشاره به محور فضای مجازی گفت: با توجه به اهمیت رسانه و به ویژه مسائل فضای مجازی که تاثیرات بسیار زادی در زندگی افراد دارد  که میتواند بسیار خطر ناک باشد و میتوان با اموزش و هدایت  و برگزاری کارگاه های نسبت به اموزش مردم  نسبت به استفاده صحیح مردم از این فضا ترغیب کرد.

دیگر برنامه های هفته بسیج در استان البرز:

راه اندازی فضای مجازی در حوزه ها
برپایی پارک خلاقیت در بام کرج و نور الشهدا
افتتاح مرکز رشد و فعالیت فکری در کانون شهید سبحانی کرج
برگزاری دوره‌های علمی و رباتیک توسط بسیجیان
معرفی چهره‌های برتر در فضای مجازی
برگزاری پرسشگری گفتمان در کانال‌ها و فضا‌های مجازی بسیج


برنامه‌های متمرکز در سراسر کشور :


اذین بندی و فضا سازی فرهنگی شهر
گلباران مزار شهدا
حضور در نماز جمعه
برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و گردهمایی بسیجیان در سراسر کشور

برگزاری پیاده روی خانوادگی که از میدان سپاه تا میدان جمهوری به همراه برنامه های مفرح و شاد صورت میگیرد
فراخوانی اولین جشنواره "من هنرمند مدافع حرم هستم"
افتتاح سیمیلاتور های تیر اندازی و رونمایی از پروژه های علمی و فرهنگی  

ارسال نظرات