خبرهای داغ:
رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج استان گلستان:
رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج استان گلستان گفت: بیش از 3000 مراسم در قالب 200 عنوان برنامه برای بزرگداشت هفته بسیج استان در رده های مختلف در نظر گرفته شده که از این میان 675 برنامه شاخص هستند.
کد خبر: ۸۹۴۷۹۱۱
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، سرهنگ سید موسی حسینی رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج استان گلستان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه ستاد گرامیداشت هفته بسیج سال جاری با شعار «بسیج مظهر مردم سالاری دینی» شکل گرفته اظهار کرد: بیش از 3000 مراسم در قالب 200 عنوان برنامه برای بزرگداشت هفته بسیج استان در رده های مختلف در نظر گرفته شده که از این میان 675 برنامه شاخص هستند.

وی ادامه داد: برنامه های هفته بسیج در هشت عرصه ی «اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی، دفاعی و رزمی، فرهنگی و هنری، ورزشی، علمی و پژوهشی، پروژه های عمرانی و نظام تربیتی صالحین» طرح ریزی شده اند.

رئیس ستاد هفته بسیج استان گلستان تصریح کرد: در عرصه نظام تربیتی صالحین برنامه شاخص میقات صالحین کلیه نیروهای بسیجی استان در مصلاهای نماز جمعه طراحی شده است.

سرهنگ حسینی به تشریح برنامه های حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت و متذکر شد: در سال 96 تا کنون در عرصه ایجاد فرصت های شغلی پرداخت وام به ارزش 9میلیارد ریال را در سطح استان داشتیم که حاصل و خروجی های تولیدات این عرصه ها در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی همایش تجلیل از طلایه داران بسیج سازندگی و فعالان تحقق توسعه استان را از دیگر برنامه های عرصه اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج ذکر کرد.

رئیس ستاد هفته بسیج استان گلستان ادامه داد: در عرصه محرومیت زدایی تمام مراکز درمانی سپاه در طول هفته بسیج به بسیجیان ویزیت رایگان خواهند داد و در روز آغازین این هفته یعنی 29 آبان ماه جاری درب مراکز درمانی سپاه به روی عموم مردم اعم از بسیجی و غیربسیجی باز خواهد بود.

سرهنگ حسینی از برنامه های حوزه فرهنگی و هنری نیز از تدارک 120 نشست روشنگری، 200 محفل انس با قرآن، 50 نمایشگاه فرهنگی، 96 یادواره شهید، عطرافشانی مزار شهدا و فضاسازی محیطی خبر داد و گفت: یادواره شهدای منا شاخص ترین برنامه است که در شهرستان بندرترکمن با محوریت شهید شاخص این عرصه خانم «نازقلیچلی» برگزار می شود.

وی از دیگر برنامه های شاخص هفته بسیج به تقارن این هفته با قیام خونین 5 آذر اشاره و ابراز کرد: در روز 5 آذر تجمع بسیجیان استان با عنوان «شکوه مقاومت» به اجرا در خواهد آمد.

معاون هماهنگ کننده سپاه نینوا گلستان، بسیجیان را حافظان امنیت پایدار مملکت خواند و گفت: طرح گشت محله با عنوان «حماسه خدمت و امنیت» از روز پنجم آذر در محله های شهرستان ها اجرایی خواهد شد که نیروی انتظامی و دادستان استان نیز به عنوان پشتیبان در آن دخیل هستند.

سرهنگ حسینی از برنامه های حوزه عمرانی نیز به افتتاح سه حوزه تجمیعی برادران و خواهران بسیج در بندرترکمن، کلاله و آزادشهر اشاه کرد و گفت: برای این سه پروژه اعتباری بالغ بر 11میلیارد و 820 میلیون ریال هزینه شده است.

* بسیج در حوادث گوناگون کشور را بیمه می کند

وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: یقیناً آنچیزی که باعث می شود کشورهای مختلف در مقابل استکبار قد علم کنند و در برابر آن ایستادگی نمایند تفکر بسیجی بوده است که توانسته آنها را به زانو در بیاورد.

رئیس ستاد هفته بسیج استان گلستان با بیان اینکه بسیج در حوادث گوناگون کشور را بیمه می کند خاطر نشان کرد: همیشه حضرت امام راحل به خلوص نیت بسیجیان خبطه می خورد و می فرمود: اگر تفکر بسیجی در کشور طنین انداز شود تفکرات غربی از کشور دور خواهد شد.

سرهنگ حسینی افزود: همانطوری که حضرت امام (ره) به مسئولین هشدار داده بود" اگر به بسیج اهمیت ندهند به آتش دوزخ دچار خواهند شد" ما هم به تبعیت از فرمایشات حضرت امام (ره) به تفکر بسیج باید اهمیت قائل شویم که کلید مشکلات آینده بسیج است.

وی با بیان این مطلب که آنچه که باعث موفقیت بسیج شده تفکر خالص او بوده است ابراز کرد: خدا محور بودن و ولایت محور بودن یکی از نکات بارزی است که بسیجیان آن را دارا هستند. بسیجیان در قبال کاری که انجام می دهند از کسی توقعی ندارند.

* حضور بسیجیان در مناطق زلزله زده نشان از فداکاری آنهاست

معاون هماهنگ کننده سپاه نینوا گلستان تاکید کرد: در حادثه زلزله اخیر استان کرمانشاه شاهد فداکاری های بسیجیان بوده ایم. بسیجیان استان ما به کرار با تماس های تلفنی و حضوری از ما خواستند که برای کمک به مردم زلزله زده استان کرمانشاه اعزام شوند. این نشان از فداکاری بسیجیان ما است.

سرهنگ حسینی در خصوص کمک رسانی مردم استان به مردم زلزله زده استان کرمانشاه اعلام کرد: طبق اعلام نیاز مردم استان کرمانشاه در حال حاضر به وسایلی از قبیل: پتو، چادر، چراغ والور، لباس های گرم و انواع خوراکی های خشک و کنسور نیازمند هستند که با جمع آوری آن می توانیم به هم وطنانمان یاری برسانیم.

وی در پایان گفت: حسابی به منظور واریزکمک های نقدی مردم استان ما به زودی افتتاح خواهد شد تا کسانی که قصد واریز کمک های نقدی را دارند مشکلی نداشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها