خبرهای داغ:
استاندار گلستان با بیان اینکه یک ماه تا نهایی شدن بودجه سال 97 در مجلس فرصت باقی است، گفت: دستگاه های اجرایی استان در این مدت با مطالعه دقیق بخش نامه بودجه ظرفیت های ارتقا سهم استان را شناسایی کنند تا بتوانیم رقم بودجه استان را در سال آینده افزایش دهیم.
کد خبر: ۸۹۴۷۹۱۵
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، سید مناف هاشمی صبح امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، ضمن تسلیت به مناسبت حادثه مصیبت بار زلزله در استان های غربی کشور و ابراز همدردی با هموطنان عزیزمان، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی با همکاری سازمان برنامه و بودجه و معاونت عمرانی استانداری ظرفیت های لایحه بودجه 97 را احصا کنند و پیگیری ها به دبیرخانه شورای برنامه ریزی ارائه شود.
وی گفت: حوزه های شاخصی همچون آب، برق، کشاورزی، راه و گردشگری با توجه به حجم مطالبات باید در استفاده از ظرفیت های ملی در بودجه سال آینده با جدیت وارد مسئله شوند.
وی با تاکید بر تلاش برای تقویت تخصیص ها در بودجه، خاطر نشان کرد: سازمان برنامه و بودجه استان و اداره کل دارایی باید با همکاری سایر دستگاه های اجرایی تخصیص های استان را افزایش دهند تا بتوانیم حرکت در مسیر توسعه را تسریع ببخشیم.
استاندار گلستان با اشاره به درآمدهای مالیاتی، یادآور شد: به هیچ عنوان به دنبال فشار بر صنعت و یا کشاورزی استان در زمینه مالیات نیستیم اما هرجا حق و حقوق دولت در حال تضییع باشد، موظف به پیگیری هستیم.
دکتر هاشمی در ادامه افزود: محاسبه مالیاتی برخی پرونده های بزرگ در خارج از استان انجام می شود که ارجاع آنها به داخل استان می تواند در افزایش درآمدهای مالیاتی استان تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی تهیه جدولی از ظرفیت های قانونی بودجه در سطح ملی را پراهمیت دانست و گفت: با پیگیری می توان از ظرفیت های بودجه ای نظیر متفرقه ها، فاینانس ها، اعتبارات ملی و اعتبارات سایر استفاده کرد و سهم استان در بودجه سال آینده را افزایش داد.
وی با اشاره به تعهد دستگاه های اجرایی استان برای ایجاد 19 هزار و 400 شغل در سال 96، یادآور شد: دستگاه های اجرایی موظف هستند هر 15 روز یک بار گزارش اقدامات اشتغال زایی خود را ارائه نمایند و امیدواریم علاوه بر انجام تکالیف خود از رقم بیش بینی شده ، جلوتر بروند.
استاندار گلستان افزود: 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای اشتغال روستایی در اختیار 4 بانک عامل کشور قرار گرفته است که باید بانک های استان با جذب هرچه بیشتر این اعتبار در افزایش اشتغال در حوزه روستایی تلاش کنند.
انتهای پیام/
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها