خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج مراوه تپه عنوان کرد:

نقش بی بدیل کتاب در توسعه فرهنگی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج مراوه تپه گفت: فرهنگ محوری ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می شود و یکی از راههای مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه است.
کد خبر: ۸۹۴۷۹۲۸
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان، حجت الاسلام محمد حسینی به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی و در جمع پاسداران و سربازان ناحیه ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت آیت الله علامه سیدمحمد حسین طباطبایی و روز کتاب و کتابخوانی اظهار کر د:همین بس که معجزه ی پیامبر گرامی اسلام کتاب انسان ساز قرآن کریم است.

وی خاطرنشان کرد: در قرآن و اسلام کتاب و کتابخوانی از جایگاهی بس عظیم برخوردار است. بررسی آماری محتوای کلام الله مجید نشان داد که واژه کتاب به اشکال مختلف255بار و واژه علم 582 و واژه اقرا 3بار در قرآن تکرار شده است. این خود نشانگر اهمیت بالای کتاب و کتابخوانی و لزوم توجه بیشتر به این مقوله رادارد.

حسینی در ارتباط فرهنگ جامعه با کتابخوانی گفت: فرهنگ محوری ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می شود و یکی از راههای مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان است. درواقع از شاخصه های مهم توسعه یافتگی هر جامعه بالا بودن سرانه مطالعه کتاب ، میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در جامعه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه مراوه تپه ضمن مهم شمردن نقش خانواده در احیای این نت حسنه کتابخوانی یاد آور شد: خانواده اولین بنیان تاثیرگذار در جامعه به شمار می رود.پدر و مادر نقش مهمی در نهادینه کردن عادت حسنه کتابخوانی که منجر به تربیت نسلی کتابخوان شود را می توانند ایفا کنند.

حسینی با تاکید بر قدیمی نشدن سنت کتابخوانی گفت: این که تصور کنیم باپدیدآمدن وسایل ارتباط جمعی جدید و نوظهور کتاب منزوی خواهد شد خطاست ، زیرا که کتاب روز به روز در جامعه بشری اهمیت بیشتری پیدا میکند و چه بسا ابزار های نوظهور مهمترین هنرشان این است که مضمون و محتوای کتاب ها را راحت و آسان تر منتقل میکند ولی جای کتاب را نخواهد گرفت.

در پایان به مناسبت روز کتابخوانی و انس بیشتر با کتاب ، کتابخوانی باز در نمازخانه ناحیه راه اندازی گردید.

انتهای پیام/

مهدی طلوع شاهرودیان خبرنگار افتخاری بسیج شهرستان مرزی مراوه تپه

ارسال نظرات
پر بیننده ها