در آستانه تعطیلات وفات رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا(ع) نرخ بلیت پروازها به مقصد مشهد مقدس، مجدداً در نبود نظارت افزایش یافت و قیمت یک صندلی پرواز در این مسیر تا ۶۰۰ هزار تومان هم رسید.
کد خبر: ۸۹۴۷۹۵۰
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، در آستانه تعطیلات مربوط به ایام پایان ماه صفر و افزایش تقاضا برای سفر به مشهد مقدس،‌ آژانس‌‌های هواپیمایی با همدستی سایت‌‌های چارترکننده فروش هواپیما، ‌مجدداً قیمت پروازها را افزایش دادند تا شاید از این مراسم نیز سودی بیشتر از اندازه به جیب بزنند.

بررسی نرخ بلیت پروازها‌ به مقصد مشهد مقدس در دفاتر و آژانس‌های فروش بلیت هواپیما و همچنین برخی سایت‌های چارتری نشان از آن دارد که در نبود نظارت سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت صنعت و همچنین کم‌دقتی شرکت‌های هواپیمایی در قرارداد با آژانس‌‌های معتبر و عادل، نرخ بلیت صندلی‌‌های پرواز افزایش بسزایی یافته است و فعلاً تا لحظه تنظیم این گزارش در مسیر تهران-مشهد به 600 هزار تومان و در برگشت نیز تا 670 هزار تومان هم رسیده است.

 

نرخ‌ پروازهای مشهد-تهران برای تاریخ 28 آبان

نرخ برخی پروازهای تهران-مشهد برای تاریخ 25 آبان

 

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره به خبرنگار فارس می‌گوید: ‌‌شرکت‌های هواپیمایی برای فروش بلیت‌های خود با یک یا چندی آژانس هواپیمایی ارتباط دارند، حال اگر آن دفتر یا آ‌ژانس در فروش بلیت آن شرکت موارد قانونی را رعایت کند، این قرارداد فروش بلیت سال‌ها تمدید می‌شود، اما اگر آژانسی بخواهد در این حوزه گران‌فروشی و یا کم‌فروشی کند و یا صندلی‌ها را به سایتی غیرقانونی و چارترکننده واگذار کند، شرکت هواپیمایی قرارداد خود با آن آژانس را لغو می‌کند.

به ادعای رضا جعفرزاده در صورت احراز تخلف از سوی آژانس‌‌هایی که مجوز بند الف را دارند، علاوه بر شرکت هواپیمایی طرف قرارداد، سازمان هواپیمایی کشوری نیز، برخوردهای قانونی با آژانس متخلف خواهد شد.

بنابراین گزارش هنوز چند‌روزی از گران‌فروشی برخی آژانس‌‌های ‌هواپیمایی در پروازهای اربعین نگذشته است و مجدداً شاهد گران‌فروشی آژانس‌‌ها و چارترکننده‌ها در تعطیلات ایام وفات پیامبر اکرم و شهادت امام رضا (ع) هستیم و گویا‌ آژانس‌های هواپیمایی برای خالی کردن جیب زوار در هر تعطیلاتی، ترفندی دارند.

‌امیدواریم سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت صنعت حمل و نقل هوایی نظارت بیشتری بر فروشندگان بلیت هواپیما در فضای مجازی و همچنین آژانس‌‌های هواپیمایی طرف قرارداد شرکت‌های هواپیمایی داشته باشد.

ارسال نظرات