خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کنند سپاه صاحب الامر(عج) قزوین خبر داد:
معاون هماهنگ کنند سپاه صاحب الامر(عج) قزوین از برگزاری بیش از 500 برنامه متنوع و خلاقانه طی هفته بسیج در استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۷۹۵۴
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) در نشست خبری صبح امروز به مناسبت هفته بسیج که در سالن جلسات شهید آوینی قزوین برگزار شده بود اظهار کرد: نهضت عاشورا پیام‌های متعددی دربرداشته است که انقلاب اسلامی نیز برگرفته از همین مکتب می‌باشد که به فرموده امام خمینی(ره) "ما هر چه داریم از محرم و صفر است."
طاهرخانی در ادامه افزود: شعار "هیهات من الذله" امام حسین(ع) به عنوان یک اصل از کربلا شناخته شده است و زائران اربعین حسینی هم با سر دادن همین شعارها پاسخ قاطعی به دشمن دادند.
وی تبیین کرد: دشمن و به‌ویژه آمریکا سعی دارند که ایران را مجبور به بیعت کنند که در این میان حضور پرشور مردم در راهپیمایی اربعین پاسخ قاطعی به این افکار پوچ دشمن بود و پیام این حرکت به برخی افراد که هنوز هم درک صحیحی از نظام و انقلاب ندارند این است که جمهوری اسلامی عزت، آزادی و اختیارش را به دست دشمن نمی‌دهد.
این مسئول تصریح کرد: درسی که امام حسین(ع) به مسلمانان داده‌اند ایستادگی در برابر ظلم طاغوت است که در همین خصوص رهبر انقلاب نیز فرمودند "راه سعادت برای انسان، مقابله با ستمگر است" که مصداق بارز ستمگر در این فرمایشات در عصر حاضر آمریکا و اسرائیل هستند که البته به برکت وجود ولایت فقیه تمامی دسیسه‌هایشان در چهار دهه اخیر خنثی شده است.
طاهرخانی همچنین خاطرنشان کرد: اربعین نماد حفاظت از عزت، آبرو، آزادی و پیروزی می‌باشد که نشانگر پیروی از ولی فقیه است و باید توجه داشت که اگر غفلتی در هر حزب یا گروه سیاسی صورت بگیرد، مسیر به بن‌بست منتهی می‌شود.
وی گفت: بسیج که یادگار ارزشمندی از جانب بنیانگذار کبیر انقلاب است به عنوان یک نهاد مقدس و مردمی که در 5 آذر 58 آغاز به کار کرد و تاکنون نیز ماموریت‌های متعددی را برعهده داشته است که مهم‌ترین آن‌ها پاسداری از انقلاب اسلامی است و نمونه کاملا آشکار آن حضور مستمر و پرشور در دفاع مقدس می‌باشد و لازم به ذکر است که سران نظامی داخل و خارج نیز بارها به نقش کلیدی بسیج در این حوزه اشاره داشته‌اند.
طاهرخانی یادآور شد: هفته بسیج از 29 آبان ماه با شعار محوری بسیج، مظهر مردم سالاری دینی آغاز می‌شود که به همین مناسبت قریب به 500 برنامه متنوع و البته با محور قرار گرفتن مسجد برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته نمایانگر اقتدار و آمادگی بسیج، مردمی کردن بزرگداشت هفته بسیج و توجه به تنوع و ابداع برنامه‌های تدارکی در این ایام است که البته یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها بهره برداری حداکثری از ظرفیت‌ها در شبکه‌های مجازی است.
طاهرخانی همچنین اذعان کرد: از دیگر برنامه‌های بسیج در این هفته خدمات‌رسانی وسیع از سوی اقشار مختلف بسیج به مردم مناطق محروم می‌باشد.
معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) با اشاره به یکی از فرمایشات مقام معم رهبری که فرموده‌اند " هرجوانی که در بسیج مشغول شود دارای 3 ویژگی شاخص است که این ویژگی‍‌‌ها بصیرت، اخلاق و عمل به هنگام می‌باشد" گفت: هنگامی که این توصیه رهبر انقلاب عمل شود و این 3 شاخص درهم آمیخته شود رسالت واقعی انجام گرفته است.
1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها