معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

اجتماع بزرگ بسیجیان "5 آذر ماه" برگزار می شود

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت : نمایش اقتدار و شکوه مقاومت با اجتماع بزرگ بسیجیان در 5 آذرماه هم‌زمان با سراسر کشور در مرکز استان و همه شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۷۹۹۹
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان سرهنگ علی حسین پازدار در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که به مناسبت هفته بسیج در سالن جلسات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان برگزار شد؛ اظهار داشت : جان باختن تعدادی از هموطنان در استان کرمانشاه که براثر زلزله اخیر دچار حادثه شده اند؛  تسلیت عرض می کنم.

27 کامیون کمک های جمع‌آوری‌شده به منطقه زلزله‌زده
وی افزود: سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در همان ساعات اولیه با بسیج همه کمک‌های امدادی و مردمی جز استان‌هایی بود که امکانات را به منطقه زلزله‌زده ارسال کرد

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: در بخش امکانات راه‌سازی 2 دستگاه لودر 2 دستگاه تریلی 4، دستگاه تانکرآب‌رسانی ، 2 دستگاه کمپرسی،1 دستگاه جرثقیل 2 دستگاه خودرو سوخت‌رسان ، 5 دستگاه آمبولانس با امکانات و تجهیزات ارسال شده است .

وی بیان کرد: تاکنون 27 کامیون کمک های جمع‌آوری‌شده از طرف مرکز استان و شهرستان‌های لرستان به منطقه زلزله‌زده استان کرمانشاه ارسال کرده ایم .

سرهنگ پازدار با اشاره به اینکه مجموعه همکاران در سپاه پاسداران و بسیجیان استان در روزهای اخیر مراجعه می‌کنند به سپاه لرستان و اصرار دارند برای کمک و خدمت‌رسانی به مناطق زلزله‌زده اعزام شوند گفت : از سپاه لرستان ارتباط مستمر و لحظه‌ای با استان کرمانشاه هست چنانچه نیاز باشد حتماً بسیجیان و پاسداران برای کمک اعزام خواهند شد.

سی هشتمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین

وی با بیان اینکه امسال در آستانه سی هشتمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین هستیم خاطر نشان کرد: هفته بسیج مصادف است با سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل ارتش بیست‌میلیونی است واین یک فرمان مبارکی بود که سال 58 حضرت امام فرمان دادند که بسیج تشکیل شود ، و ادامه آن فرمان همه مردم شاهد اقدامات ارزشمند بسیج در حوزه های مختلف بوده‌ایم.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تصریح کرد:بسیج منشأ خیروبرکت است تفکر بسیجی به تمام و کمال، تعبیری بدیع از مکتب اسلام و آئین الهی تشیع است.


سرهنگ پازدار به بااشاره به شعار هفته بسیج که " بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی است " گفت : برنامه های هفته بسیج از 29 آبان ماه شروع می‌شود ، امسال سیاست‌ها و رویکردها متنوعی را برای برنامه‌های هفته بسیجی پیش‌بینی‌شده است.

وی با تاکید براینکه رویکردهای سپاه استان در هفته بسیج سال جاری توجه ویژه به اعتلای بسیج در عرصه‌ای دفاعی و علمی و فرهنگی و خدمات اجتماعی است افزود: رویکرد بسیج محوری با نگاهی مبنی بر اینکه همه فعالیت‌های بسیج بایستی در مساجد بروز و ظهور پیدا کنداگر ما از صدر اسلام به مساجد نگاه کنیم تا به اکنون از ابتدای انقلاب تمامی فعالیت‌های دینی و انقلابی بسیج در مسجد بوده است.

تشریح برنامه های هفته بسیج

سرهنگ پازدار با اشاره به برنامه های این هفته تصریح کرد: نمایش اقتدار و شکوه مقاومت با اجتماع بزرگ بسیجیان در 5 آذرماه هم‌زمان با سراسر کشور در مرکز استان و همه شهرستان برگزار می‌شود.


وی ضمن تاکید براینکه در نظر داریم امسال هفته بسیج را مردمی کنیم عنوان کرد: به تعداد همه پایگاه‌های مقاومت از مرکز استان تا دورترین نقطه روستاها و دهستان و تلاشمان بر این است که برنامه‌های هفته بسیج را مردمی برگزار کنیم.


معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: توجه به تنوع ابداع و جذابیت باهدف جذب مردم به بسیج از رویکردهای ما است که رسانه نقش بسزایی را ایفا کنند .

وی به دیگر برنامه ها اشاره کرد و گفت : خدمات‌رسانی بصیر به مردم با بهره‌گیری از ظرفیت اردوهای جهادی استفاده از مبلغان و راویان برای تبیین و تشریح عملکرد سپاه استان در حوزه بسیج از جمله برنامه های این هفته است .

سرهنگ پازدار با بیان اینکه همه اقدامات اجرایی برای هفته بسیج فراهم‌شده است گفت : ستادی تحت عنوان ستاد هفته بسیج در مرکز و همه شهرستان تشکیل‌و مکاتبه‌ای با استاندار لرستان انجام داده ایم و درخواست شده است دستگاه‌های اجرایی با سپاه استان به جهت اجرای برنامه‌های این هفته همکاری‌های لازم را به عمل آوردند.


وی خاطر نشان کرد: جمعی از بسیجیان استان را با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت و اقشاری که به دیدار ایشان می‌روند به نمایندگی از مردم لرستان برای بیعت مجدد و پاسداری از ارزش های انقالب اسلامی حضور پیدا می کنند .


معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان افزود: همایش طلایه‌داران سازندگی و تشویق از فعالان عرصه‌های اقتصاد مقاومتی ، همچنین افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، در همه شهرستان توسط سازمان بسیج سازندگی انجام خواهد شد.

سرهنگ پازدار به نشست هم‌اندیشی حوزه و دانشگاه با عنوان حوزه و دانشگاه انقلابی اشاره کرد و گفت : گردهمایی دانشجویان با عنوان انقلابیان جوان در مرکز استان برگزار خواهد شد.


وی خاطر نشان کرد: همایش جهاد گران علم و فناوری و نشست مشترک هیئت ریسه مجامع بسیج شهرستانی با هیئت ریسه مجمع بسیج استان با موضوع اندیشه ورزی و اعتلای بسیج پیش‌بینی کردیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اظهار داشت: دیدار جمعی از فرماندهان ، مسئولین و مرکز استان با نماینده ولی‌فقیه در لرستان و مشابهه همین برنامه در سطح شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

سرهنگ پازدار به عطرافشانی قبور شهدا در شهرستان با حضور بسیجیان اشاره کرد و افزود : وزیت رایگان
مستمندان با حضور پزشکان بسیج جامعه پزشکی از جمله برنامه ای این هفته است.

وی به با بیان اینکه اعزام گروه‌های امدادی درمانی به مناطق محروم و ارائه مشاوره‌های رایگان اقشار مختلف بسیج به مردم و مناطق محروم را انجام خواهد شد تصریح کرد: همایش گفتمان مقاومت و بسیجیان جهان اسلام ، شکوه هجرت دانشجویی برگزار می شود که سازمان بسیج دانشجویی متولی این برنامه خواهد بود.


آغاز طرح گشت محله محور بسیج

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بااشاره به افتتاح چند پایگاه مقاومت و حوزه‌های بسیج در سطح استان خاطر نشان کرد: طرح گشت محله محور بسیج با هدف ایجاد حماسه خدمت و امنیت به مناسبت هفته بسیج آغارمی شود.

وی افزود: توافقی بین وزارت کشور و دادستان کل کشور با سازمان بسیج و نیروی انتظامی امضا شده است که بناست بسیج قوی‌تر از گذشته در حوزه تأمین امنیت مناطق مختلف شهرها حضور پیدا کند .


سرهنگ پازدار به برگزاری تریبون آزاد و بی‌تعارف با بسیج اشاره کرد و گفت : انتظار مردم را از بسیج با این تریبون‌ها خواهیم شنید و در جهت انجام خواسته‌ های مردم از بسیج حتماً تلاش خواهیم کرد.


وی با اشاره به شرکت بسیجیان در نماز جمعه افزود: سخنران قبل از خطبه‌ها نماز جمعه فرماندهان و مسئولین سپاه استان هستند که مأموریت‌ها وعملکرد بسیج را تبیین و تشریح خواهند کرد.

گزارشی از عملکرد سپاه  لرستان در اربعین

سرهنگ پازدار با اشاره به برنامه‌های سپاه لرستان در ایام اربعین، خاطر نشان کرد: سپاه لرستان سه سال پی در پی در بحث میزبانی از زائران اربعین حسینی ورود پیدا کرده که در این مسیر دو موکب سپاه در نجف و کربلا برپا شد که در فعالیت ۱۲ روزه به بیش‌از ۷۰ هزار نفر اسکان و پذیرایی داده شد و در موکب مرز مهران نیز از ۲۰۰ هزار نفر میزبانی کردیم که در این موکب به‌صورت روزانه ۱۰ هزار پرس صبحانه، ۱۰ هزار پرس ناهار و ۱۰ هزار پرس شام، تهیه و اهداء شد.


طی سال گذشته اعزام ۳۰ هزار نفر در قالب اردوی راهیان نور به مناطق جنگی جنوب کشور


معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اعزام ۳۰ هزار نفر در قالب اردوی راهیان نور به مناطق جنگی جنوب کشور طی سال گذشته در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: در این راستا نمایش رزمی فرهنگی دفاع مقدس با استقبال روزانه ۴ هزار نفر برگزار شد.

وی با اشاره به اعزام ۲۰۰ هزار نفر به اردوهای جهادی یک، سه، هفت و ۱۰ روزه، در استان، بیان کرد: در بسیج فرهنگیان استان ۵۵۰ حلقه تربیتی و همایش حجاب و عفاف برگزار شد.

پازدار در پایان خاطر نشان کرد: در روز جمعه، مصادف با ۲۸ صفر اجتماع بزرگی ساعت ۳۰/۱۰ صبح در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار و همچنین در سالروز عملیات کربلای ۴ نیز اجتماع پیشکسوتان بسیج در منطقه جنوب برگزار می‌شود.


انتهای خبر/ز

ارسال نظرات
آخرین اخبار