آسیب شناس اجتماعی گفت: ده ای حوادث تلخ زلزله را دست مایه ساختن انواع لطیفه ها و جوک ها کرده و عده ای دیگر در فضای مجازی فرصت را برای خودنمائی و تهاجم گفتاری به دیگران وقت مناسبی یافته اند.
کد خبر: ۸۹۴۸۰۱۲
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲

دکتر مجید ابهری پژوهشگر و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: باردیگر زلزله بخشی از کشور را به لرزه در آورد و هم وطنان عزیز ما را داغدار کرد.

وی افزود: با توجه به ایام پایانی ماه صفر و روزهای رحلت حضرت رسول (ص) و امام حسن و امام رضا (ع) لازم است مومنان عزادار نذورات و هزینه های مربوط به آن را در این بخش به کار ببرند. از اینکه کشور ما در روی کمربند زلزله قرار گرفته و هر چند سال یکبار شاهد اینگونه حوادث تلخ هستیم  باید ستاد مدیریت بحران به دور از کشمکش های سیاسی آمادگی لازم را برای مقابله با عوارض ناشی از زلزله داشته باشد.

ابهری خاطرنشان کرد: زلزله طبس، بم، رودبار و منجیل و پیش از این ها بوئین زهرا  و زلزله های دیگر و امروز غرب کشور بیانگر این واقعیت است که باید آمادگی لازم در خدمت رسانی به مردم اینگونه مناطق در حد مطلوب باشد مخصوصاً غرب کشور که به خاطر مناطق کوهستانی و سردسیر سرما بسیار بیشتر از سایر استان ها است.

وی متذکر شد: آنچه که مورد تأسف عمیق است وقایع حاشیه ای در این روزهاست؛ عده ای حوادث تلخ زلزله را دست مایه ساختن انواع لطیفه ها و جوک ها کرده و عده ای دیگر در فضای مجازی فرصت را برای خودنمائی و تهاجم گفتاری به دیگران وقت مناسبی یافته اند، آنچه دردناک تر از همه این حوادث است تسویه حساب های جناحی و گروهی است که ویرانی ها و کشته های ناشی از آن را به گردن این و آن بیاندازیم و از هدف اصلی که خدمت رسانی فوری و بازسازی و کمک رسانی می باشد غافل شویم.

آسیب شناس اجتماعی مطرح کرد: تولید و پخش شایعات توسط برخی رسانه های شناخته شده که سر در آخور دشمنان ما دارند از یک طرف و زودباوری برخی از هم وطنان باعث رشد اخبار و شایعات بی اساسی می شود در حالیکه باید اخبار، آمار و گزارش حوادث را از مجاری رسانه های رسمی و شناسنامه دار دریافت کرد.

ابهری بیان داشت: به دور از هر گونه جهت گیری و تسویه حساب همه ما باید به فکر یاری به هم وطنان مصیبت زده باشیم . برای اینگونه حرف ها و کارها وقت زیاد است. همه ما داغدار هستیم و هرکس در حد توان خود باید به میدان بیاید.

وی در پایان خواستار شد: ارسال کمک ها و اقلام مورد نیاز باید از مجاری رسمی صورت گیرد و از اقدامات فردی باید به شدت خودداری کنیم چرا که باعث کندی خدمت رسانی می گردد. ارتش، سپاه و بسیج که همواره یاور مردم در حوادث بوده اند با تمام توان به میدان آماده اند ضمن خسته نباشید به این عزیزان ما نیز باید سهمی کوچک در این زمینه ها بر عهده بگیریم .

ارسال نظرات