خبرهای داغ:
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شاهرود:
امیرحسینی در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال شاهرود به میزبانی فرمانداری گفت: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی دو هزار و ۲۷۸ نفر را شامل می‌شود که در هفت ماهه سال جاری یک هزار و ۱۲۷ ثبت و در مجموع ۴۹ درصد از تعهد اشتغال شهرستان در سامانه وارد شده است.
کد خبر: ۸۹۴۸۰۱۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید امیرحسین امیرحسینی در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال شاهرود به میزبانی فرمانداری با بیان اینکه ۱۰۲ واحد تولیدی و خدماتی در سطح شهرستان متقاضی جذب کارورز شدند، اظهار کرد: تا کنون ۹۷۱ نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۹۶ نفر واجد شرایط بودند و مابقی نقص در مدارک داشته یا از شرایط لازم برخوردار نبودند.
وی با بیان اینکه در واحد‌های پذیرنده با رشد ۴۹ درصدی مواجه بودیم، افزود: تعداد ۱۸ کارورز جذب بازار کار شدند که امیدواریم با همکاری و مساعدت واحد‌های پذیرنده کارورز بتوانیم شاهد افزایش مهارت آموزی و اشتغال فارغ التحصیلان بیکار در شهرستان باشیم.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شاهرود با بیان اینکه در سامانه رصد ۲۹ دستگاه اجرایی شهرستان مشارکت دارند، عنوان کرد: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی دو هزار و ۲۷۸ نفر را شامل می‌شود که در هفت ماهه سال جاری یک هزار و ۱۲۷ ثبت و در مجموع ۴۹ درصد از تعهد اشتغال شهرستان در سامانه وارد شده است.
امیر حسینی تصریح کرد: تعداد جویندگان کار در هفت ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۶۰۳ نفر بود که از این تعداد ۹۶۴ موردنفر مرد و ۶۳۹ نفر را زنان تشکیل می‌دادند که ۶۰ درصد آقایان و ۴۰ درصد بانوان را شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه آمار جویندگان کار در شاهرود به تفکیک گروه سنی ۳۳۴ مورد کمتر از ۲۴ سال، ۸۶۵ نفر کمتر از ۳۴ سال، ۲۶۶ نفر کمتر از ۴۴ سال و ۹۴ نفر کمتر از ۵۴ سال و ۴۴ نفر ۵۵ سال به بالا هستند، تصریح کرد: در این آمار ۷۶ درصد از متقاضیان جویای کار کمتر از ۳۴ سال و در سن جوانی هستند.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شاهرود با ابراز اینکه از ۹۶۴ متقاضی جویای کار ۵۳۹ نفر حدود ۵۵ درصد فاقد مهارت و ۴۲۵ نفر دارای مهارت هستند، افزود: در بانوان نیز از تعداد ۶۳۹ متقاضی ۴۴۵ فاقد مهارت و ۱۹۴ نفر دارای مهارت را شامل می‌شود که در مجموع ۶۱ درصد متقاضیان فاقد مهارت هستند.
امیر حسینی در ادامه تصریح کرد: از نظر تحصیلی ۴۳۹ متقاضی جویای کار زیر دیپلم و دیپلم و ۵۲۵ نفر فوق دیپلم و بالاتر را شامل می‌شود و در بانوان ۳۸۰ نفر از متقاضیان زیر دیپلم و دیپلم و ۲۵۹ نفر فوق دیپلم و بالاتر هستند که در مجموع ۵۱ درصد متقاضیان زیر دیپلم و دیپلم و ۴۹ درصد مدرک تحصیلی دانشگاهی دارند.
وی با بیان اینکه ۴۶۰ نفر در هفت ماهه نخست سال جاری از طریق کاریابی‌ها به کار گمارده شدند، افزود: از این تعداد ۲۷۸ نفر مرد و ۱۸۲ نفر زن را شامل می‌شوند که در واقع ۶۰ درصد آقایان و ۴۰ درصد خانم‌ها به کار گمارده شدند که از نظر سنی ۲۳ درصد زیر ۲۴، ۴۹ درصد بین ۲۵ تا ۳۴، ۲۰ درصد بین ۳۵ تا ۴۴ سال، شش درصد بین ۴۵ تا ۵۵ سال و سه درصد ۵۵ سال به بالا هستند.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شاهرود با بیان اینکه ۱۴۴ نفر به کار گمارده شدگان فاقد مهارت و ۱۳۴ نفر مردان دارای مهارت هستند، ابراز داشت: در بانوان نیز ۸۰ نفر فاقد مهارت و ۵۷ متقاضی دارای مهارت را شامل می‌شود که در مجموع ۵۲ درصد از شاغلان افراد دارای مهارت هستند.
امیر حسینی در ادامه تصریح کرد: از نظر تفکیک تحصیلی به کار گمارده شدگان ۱۶۰ نفر دیپلم و زیر دیپلم و ۱۱۸ نفر فارغ التحصیل دانشگاهی هستند و در خانم‌ها ۱۰۱ نفر زیر دیپلم و دیپلم و ۸۱ نفر دارای مدرک دانشگاهی هستند.
وی با بیان اینکه ۵۸ درصد در مجموع بدون مدرک دانشگاهی و ۴۲ درصد افراد با مدرک دانشگاهی را شامل می‌شوند، افزود: با توجه به آمار‌ها نشان می‌دهد هر چه افراد مهارت بیشتری را فراگیرند میزان جذب و اشتغال زایی آن‌ها بیشتر است لذا باید به سوی افزایش سواد و مهارت آموزی جویندگان کار گام برداشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها