مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

مدرسه زمینه ساز تکریم و تعالی هویت دانش‌آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: مدرسه موقعیت عینی نظام تعلیم و تربیت است و زمینه سازی جهت تکریم و تعالی هویت دانش آموزان در ابعاد مختلف است.
کد خبر: ۸۹۴۸۰۳۸
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در همایش ملی «تبیین نقش مدرسه در شکل گیری هویت اسلامی_ ایرانی» که در سالن همایش بیت تاریخی امام راحل(ره) برگزار شد، با اشاره به نقش مهم مدرسه در شکل گیری هویت اسلامی- ایرانی گفت: مدرسه موقعیت عینی نظام تعلیم و تربیت است و زمینه سازی جهت تکریم و تعالی هویت دانش آموزان در ابعاد مختلف است.

وی افزود: عوامل مختلفی مانند نخبگان، دانشمندان، هنرمندان، نویسندگان، آموزش و پرورش، خانواده و رسانه‌های ارتباط جمعی در شکل گیری هویت تاثیرگذار هستند و از آنجا که دانش آموزان بیشتر وقت خود را در مدرسه سپری می‌کنند نهاد آموزش و پرورش می‌تواند از راه‌های مختلفی همانند کتاب‌های درسی، معلم، فضای آموزشی به هویت‌یابی دانش آموزان کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: مدرسه یکی از مهمترین نهادهای آموزشی، فرهنگی و ایدئولوژیکی است که می‌تواند نقش موثر در تقویت هویت ملی  داشته باشد و اگر در مدرسه  فضای تعاملی بین دانش‌آموزان، معلمان و اولیاء و حتی محله ایجاد شود و کانون تاثیرگذاری و تاثیرپذیری باشد، می‌توان گفت آموزش و پرورش در محقق ساختن رسالت خود موفق گام برداشته است.

فولادوند به عناصر تشکیل دهنده هویت ملی (اسلامی_ ایرانی) اشاره کرد و گفت: ارزش‌های ملی، ارزش‌های انسانی، جامعه‌ای و ارزش‌های دینی عناصر تشکیل دهنده هویت ملی است که میزان تعهد و دلبستگی به سرزمین، سرود ملی، سنت‌ها، استقلال و تاریخ کشور، پرچم، آثار ملی، مشاهیر و رهبران سیاسی از ارزش‌های ملی است.

وی افزود: همیاری به نیازمندان و احساس همبستگی با سایر ملل از ارزش‌های انسانی است و همچنین احساس همبستگی با جامعه و رعایت مقررات اجتماعی از ارزش‌های جامعه‌ای و پایبندی به فرامین دینی و شرکت در مراسم مذهبی از ارزش‌های دینی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: در مدرسه باید حمایت از روح علمی و پژوهشگری تقویت شود و فضای نشاط و همدلی فراهم باشد و این مدرسه است که می بایست چشم اندازهای آرمانی تعریف کند و برای رسیدن به این اهداف، عشق به تربیت و جدی انگاشتن در تمام شوونات را تکلیف بداند تا بتواند در شکل گیری هویت ملی موفق عمل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات