پس از اینکه آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی خود از رشد تقاضا برای نفت در سال جاری و سال 2018 را کاهش داد، قیمت نفت یک درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۸۹۴۸۰۹۵
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  پس از اینکه آژانس بین‌المللی انرژی تردیدهایی در مورد کاهش عرضه سوخت در بازار مطرح کرد، قیمت نفت امروز یک درصد کاهش یافت و کاهش‌های روز گذشته ادامه پیدا کرد.

هر بشکه نفت برنت 47 سنت کاهش یافت و 61.74 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا 48 سنت کاهش یافت و بشکه‌ای 55.22 دلار معامله شد.

این کاهش قیمت‌ها به این معناست که قیمت هر دو شاخص نفتی به نسبت بالاترین رقم از سال 2015 که هفته گذشته ثبت شد، حدود 5 درصد کاهش داشته است و به 40 درصد افزایش در فاصله ماه های ژوئن تا اوایل نوامبر پایان داد.

سوکریت ویجایاکار، مدیر موسسه مشورتی تریفکتا در این باره گفت: «قیمت نفت خام پس از پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی در مورد چشم‌انداز تیره بازار نفت در آینده نزدیک، به میزان چشمگیری کاهش یافت... این کاهش قیمت با فروش دیگر کالاهای اساسی به صورت یکجا در جهان، سرعت بیشتری گرفت.»

آژانس بین‌المللی انرژی روز سه شنبه پیش‌بینی خود از رشد تقاضا برای نفت در سال جاری و سال بعد را 100 هزار بشکه در روز کاهش داد و به 1.5 میلیون بشکه در روز در سال 2017 و 1.3 میلیون بشکه در روز در سال 2018 رساند.

کاهش پیش‌بینی رشد تقاضا می‌تواند به این معنا باشد که مصرف نفت به آن اندازه‌ای که انتظار می‌رفت، در سال آینده از 100 میلیون بشکه در روز عبور نخواهد کرد، این درحالی است که احتمالا عرضه از این سطح فراتر خواهد رفت.

این پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی درحالی است که اوپک در گزارش روز گذشته خود اعلام کرد که در سال 2018 شاهد رشد تقاضا برای نفت خواهیم بود.

ارسال نظرات