مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت الشتر:

ضرورت توجه به سبک دینی در تربیت فرزند

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت الشتر گفت:تعلیم و تربیت، امر به معروف ونهی از منکر وفراهم کردن محیط پاک و خالی از الودگی سه راه مراقبت از فرزندان است.
کد خبر: ۸۹۴۸۱۲۲
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عبدلی در جمع بازنشستگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت شهرستان الشتر اظهار داشت: باید در راستای مراقبت از فرزندان تلاش نمود و این مراقبت به سه گونه، تعلیم وتربیت، امر به معروف ونهی از منکر، ونیز فراهم کردن محیط پاک و خالی از الودگی است که گاهی انسان حتی مجبور به هجرت می‌شود.

وی افزود: اسلام برای برای تربیت فرزندان از بدو تولد و حتی قبل از آن نیز توصیه‌هایی داردکه اگر درست عمل شود در تربیت فرزندان خللی بوجود نخواهد آمد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت الشتر عنوان کرد: از پیامبر اکرم (ص) سوال کردند چگونه خانواده را از آتش نجات دهیم که پیامبر در جواب فرمود: آن‌ها را به اوامر ونواهی الهی توجه دهید اگر از شما اطاعت کردن فبها، ولی چنانچه اطاعت نکردند وظیفه تان را انجام نداده اید؛ فراز پایانی کلام هم از وحی به ما این گونه القا می‌کند که صرف توصیه کردن و امر ونهی مسئولیت از ما بر نمی‌دارد بلکه مراقبت دائمی نیاز دارد حتی اگر لازم باشد باید مانند یک علم وفن از طریق مراجعه به علما و مشاورین مذهبی به کسب آن پرداخت.

عبدلی خاطرنشان کرد: شما که هشت سال در جهاد صغیر خوب و خوش درخشیدید اکنون در جنگ نرم نیز بهتر از قبل عمل کنید واین جهاد کبیر را باید از خود و خانواده آغاز کرد.

وی گفت: در این نوع جهاد به ظاهر دشمنی را نمی‌بینیم که با او مبارزه کنیم بلکه دشمن وتهاجم فرهنگی در قالب گوشی‌های همراه و فضای مجازی حتی تا جیب فرزندان ما نفوذ کرده وبایدمراقب بود که دشمن هر لحظه در کنار ماست واین مهمترین تهدیدی است که متوجه نسل جوان است.

انتهای خبر/ز
ارسال نظرات