در قالب برنامه های هفته بسیج صورت می گیرد؛

اعزام گروه های جهادی سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) به مناطق زلزله زده

خبرگزاری بسیج: فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) از اجرای 500 برنامه ویژه فرهنگی، ورزشی و.. به مناسبت هفته بسیج در سطح پایگاه ها، حوزه ها و نواحی باقرشهر، کهریزک، قلعه نو و فشافویه خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۸۱۵۰
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ اصغر آرزومندی در نشست خبری با اصحاب رسانه در ابتدای سخنان خود با اظهار تاسف از وقوع زلزله در استان های غربی کشور، ضمن اظهار همدردی با خانواده‌های داغدار مردم کرمانشاه، کردستان و ایلام از خداوند متعال برای بازماندگان این حادثه صبر مسئلت کرد.

وی با اشاره به فصل سرما، اظهار امیدواری کرد همه مسئولان تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی سریع تر به زلزله زدگان به کار بگیرند تا هموطنان مان در شهرستان های کرمانشاه، کردستان و ایلام آرامش خاطر پیدا کنند.

آرزومندی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای خدمت رسانی عاجل به هموطنان زلزله زده، اظهار داشت: نظر به اهمیت موضوع و دستور موکد فرمانده کل قوا به تمام ارگان‌های نظامی، سلسه مراتبی که به ما رسیده است، این دغدغه در سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) نیز وجود دارد و در راستای تحقق فرامین معظم له، فرماند‌هان حوزه‌ها، پایگاه‌ها و نواحی بسیج در خصوص جمع آوری اقلام مورد نیاز هموطنان زلزله زده، با همکاری مسئولان بخشی، روحانیون و امور مساجد اقلام مورد نیاز هموطنان از قبیل دارو، لوازم بهداشتی و گرمایشی در حال جمع آوری است که به منظور پیشگیری از ازدحام و بروز مشکلات، با هماهنگی ستاد مدیریت بحران و حوادث استان کرمانشاه، اقلام و کمک های مردمی در قالب اردوی جهادی به منطقه حادثه دیده ارسال خواهد شد.

 سرهنگ اصغر آرزومندی در بخش دیگری از سخنان خود، با گرامیداشت هفته بسیج، به تشریح برنامه های این هفته پرداخت و گفت: این فعالیت‌ها طبق روال سال‌های گذشته و با رویکرد جدید و اثر بخشی بالا در بین نسل جدید برگزار می شود. وی خاطر نشان کرد: بیش از 500 برنامه از جمله اردوهای جهادی، دیدار با خانواده معظم شهدا و    دست بوسی و عرض ادب خدمت این عزیزان، غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، یادواره شهدا، شب شعر و خاطره، اعزام خانواده های معظم شهدا به مشهد مقدس، دیدار با ائمه جمعه بخش های تابعه، کوهپیمایی، رژه حماسی نیروهای نظامی و انتظامی در بخش قلعه نو  برای نخستین بار، مسابقه کتابخوانی، نمایشگاه بسیج مدرسه عشق است، و... در سطح بخش‌های قلعه نو، حسن آباد، کهریزک، باقر شهر و محدوده سرزمینی ناحیه روح الله برگزار می شود. همچنین مانور فرهنگی با حضور خواهران بسیجی در حسن آباد و نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی با رویکرد شعار امسال برگزار خواهد شد، جامعه پزشکی سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) به سرپرستی دکتر حسینی نیز به ویزیت رایگان بیماران در روستاهای کم برخوردار و محروم می پردازند.

فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) با قدردانی از اصحاب رسانه گفت: برنامه های متنوع زیادی از سوی سپاه در طول هفته بسیج اجرا می شود و انصافا اگر اطلاع رسانی اصحاب رسانه نبود تلاش های مجموعه سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) به خوبی انعکاس پیدا نمی کرد و خبرنگاران به خوبی رسالت خود را انجام داده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 آرزومندی ادامه داد: شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس تلاش بسیار کردند و از جان خود گذشتند و سرمشق و الگویی برای مردم دنیا شدند؛ امروز سوریه و عراق از این الگو بهره مند شده اند و حشد الشعبی به عنوان یک نیروی مردمی با تاسی از حرکت بسیجیان ما توانستند بر داعش و نیروهای تکفیری فائق آیند.

وی با اشاره به قرار گرفتن حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حرم حضرت امام(ره) و در کنار اینها گلزار شهدای عزیزمان در شهرستان ری، خاطرنشان کرد: این مجاورت ارزشمند فرصت خوبی برای ما است تا بتوانیم برنامه های فرهنگی، ارزشی و تبلیغی      در جهت تربیت نسل جوان اجرا کنیم.

آرزومندی افزود: ما اعتقاد داریم در هفته بسیج یک کار تحرکی داشته باشیم و با محوریت مساجد در کنار نشست‌های روشنگری و کارهای فرهنگی مسابقات ورزشی در مساجد و پایگاه‌ها با کمک اداره ورزش و جوانان انجام شود و این فعالیت‌ها به داخل مدارس کشیده شود.

  وی مساجد را قدمگاه شهدا دانست و گفت: تلاش می کنیم برنامه ها با محوریت مساجد و در پایگاه های بسیج این اماکن مقدس برگزار شود تا نسل جوانان وارد مساجد شوند و با مسجد انس بگیرند.

فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) با بیان اینکه اعتیاد در خانواده ها یکی از تهدیدات محدوده سرزمینی ما است، گفت: در این هفته سبک زندگی ایرانی اسلامی را تبلیغ و تلاش می کنیم برنامه خاصی در قالب همایش‌های بومی محلی مانند ایجاد نمایشگاه و تئاتر خیابانی اجرا کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار