خبرگزاری بسیج: آئین نامگذاری خیابان ورامین، حد فاصل میدان بسیج مستضعفین (سه راه ورامین ) تا میدان معلم به نام شهید مدافع حرم "حاج احمد غلامی" برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۸۱۶۹
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 شهر تهران ، سید احمد صفوی، شهردار منطقه 20 با بیان اینکه با نامگذاری بخشی از محدوده شهری جاده ورامین  به نام شهید احمد غلامی؛ تا کنون سه معبر به نام شهدای مدافع حرم در این منطقه نامگذاری شده است تصریح کرد : پیش  از این دو معبر به نام شهید علی امرائی و شهید سعید انصاری و همچنین پل شهدای فاطمیون برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای مدافع حرم در این منطقه نامگذاری شده است.

 صفوی هدف از نامگذاری معابر به نام شهدای گرانقدر را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان عنوان کرد و گفت: هویت معابر،شهر و کشورمان وابسته به رشادت و شجاعت رزمندگانی است  که برای استقرار نظام اسلامی و اقتدار جهان اسلام ؛ از جان خود گذشته اند.

 وی با بیان اینکه نامگذاری معابر بنا بر درخواست خانواده های معظم شهدا و نظر شورایاران منطقه و با هماهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران و اخذ مصوبه از شورای اسلامی شهر تهران انجام می شود، افزود: با تلاشهای به عمل آمده و به منظور پرآوازه کردن نام شهدا در سطح شهر و محلات، تاکنون معابر زیادی به نام شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نامگذاری شده است.

 این گزارش حاکی است در راستای اجرای طرح چهل شب، چهل روضه در بیت خانواده معظم شهدا و با هدف ترویج رسم سنتی روضه و هیئت های خانگی و حفظ ارزش ها و اشاعه نهضت حسینی این مراسم با اجرای سخنرانی مذهبی، قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) پیش از برگزاری مراسم پلاک کوبی معبر در حسینیه اکبریه  برگزار شد.

 در این مراسم با حضور شهردار منطقه 20 به منظور پاسداشت دلاوردی مردی شهید مدافع حرم با اهدای لوح سپاس از فرزند این سردار سرافراز احمد غلامی قدردانی شد.

 گفتنی است این مراسم علاوه بر خانواده معزز شهید مدافع حرم حاج احمد غلامی ، با حضور شهردار،قائم مقام و مسئولین منطقه ۲۰، نمایندگان بنیاد شهید و ایثارگران شهرری، اعضای شورایاری، خانواده معزز شهدا برگزار شد.

ارسال نظرات