خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه تحصیل دانشجویان در رشته‌های دانشگاهی، منطبق بر نیازهای کنونی کشور نیست، گفت: برخی از دانشگاه‌ها و مسؤولان دانشگاهی افتخار می‌کنند که در فلان دانشگاه 100 رشته تحصیلی وجود دارد در حالی که برخی از این رشته‌ها، هیچ کاربردی برای کشور ندارند.
کد خبر: ۸۹۴۸۲۰۲
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با بیان اینکه وزارت علوم باید سهمیه‌ای برای تحصیل دانشجویان دختر و پسر در رشته‌های مورد نیاز کشور تعیین کند، اظهار کرد: تحصیل دانشجویان در رشته های دانشگاهی، منطبق بر نیازهای کنونی کشور نیست و لازم است تا وزارت علوم، تحصیل دانشجویان را به سمتی سوق دهد تا در آینده نیروی انسانی متعهد و متخصص برای برطرف کردن نیازهای کشور وجود داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر استان اصفهان نیازمند سونوگراف زن است و اینگونه افراد متخصص به اندازه کافی وجود ندارد، در مقابل می بینیم که بانوان در رشته هایی تحصیل کرده اند که زیربنای کاری برای آنان وجود ندارد مثلاً بانوان درس حقوق می خوانند در صورتی که دستگاه قضایی نمی تواند آنان را جذب کند.

امام جمعه اصفهان گفت: برخی از دانشگاه‌ها و مسؤولان دانشگاهی افتخار می‌کنند که در فلان دانشگاه 100 رشته تحصیلی وجود دارد در حالی که برخی از این رشته‌ها، هیچ کاربردی برای کشور ندارند.

وی با تأکید بر ضرورت مهارت‌آموزی و کسب تجربه توسط مهندسان جوان و دانش‌آموخته دانشگاهی تصریح کرد: در گذشته افراد بی‌سواد، تنها با کسب تجربه و مهارت برخی فعالیت‌های حیاتی را انجام می‌دادند حال که دانشجویان ما با علوم روز آشنا هستند، لازم است تا با کسب تجربه، دانش خود را به صورت صحیح و کاربردی، عملی کنند.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه آزاد، برای تربیت انسان‌های نخبه و متدین تأسیس شد، اذعان داشت: در حال حاضر اینگونه نیست، هر فردی در هر رشته ای تمایل داشته باشد، تحصیل می‌کند، در حقیقت دانشگاه‌ها پول را می‌خواهند و اینکه فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها در آینده قرار است چه نیازی از کشور را برآورده سازند، مشخص نیست؛ بنابراین لازم است تا وزارت علوم بر این موضوع نظارت کند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت آموزش ضمن خدمت برای مهندسان کشاورزی یادآور شد: فرهنگ کشاورزی باید توسط مهندسان کشاورزی برای قشر کشاورز بیان شود تا فرهنگ صحیح کشاورزی و استفاده از روش‌های آبیاری جدید همچون قطره‌ای به جای غرق‌آبی جا بیفتد، البته دولت برای تغییر مدل آبیاری به کشاورزان کمک می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها