خبرهای داغ:
رئیس اتحادیه نانوایان استان قم عنوان کرد

نانواهای قم پیشگامان کمک به آسیب دیدگان زلزله غرب کشور

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم گفت: نانواهای استان قم جزو نخستین نانواهایی بودند که اقدام به پخت نان و ارسال به مناطق آسیب دیده کردند و در این عرصه پیشگام شدند.
کد خبر: ۸۹۴۸۲۰۶
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی اکبر زارعی عصر امروز در نخستین همایش استانی روز ملی نان که در سالن اقتصاد اتاق اصناف قم برگزار شد، ضمن عرض تسلیت جان باختن جمعی از هم وطنان در زلزله غرب کشور، اظهار کرد: نانواهای استان قم جزو نخستین نانواهایی بودند که مشغول پخت نان و ارسال به مناطق آسیب دیده شدند.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد انرژی هر انسان از طریق نان تامین می‌شود، عنوان کرد: سرانه مصرف نان در سطح کشور 130 کیلوگرم برای هر نفر در سال است و بیشتر مصرف کنندگان نان از قشر ضعیف جامعه هستند.

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم با بیان اینکه در نظر داریم با تولید نان مرغوب سلامت جامعه را تضمین کنیم، مطرح کرد: اگر فرآیند تولید نان مرغوب را فراتر و به صورت گسترده‌تری مورد بررسی قرار دهیم در می‌یابیم که برای تولید نان مرغوب به آرد مرغوب و برای تولید آرد مرغوب به گندم مرغوب نیازمندیم و یک چرخه گسترده را در سطح کشور به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه اگر در هر کدام از این مراحل تولید نان مرغوب مشکلی وجود داشته باشد مردم نانوا را مقصر می‌دانند، تصریح کرد: اگر نان مرغوب نباشد مردم از آن استفاده نکرده و به عنوان نان خشک در اختیار دام‌داری‌ها قرار می‌دهند و کپک نان که موجب افزایش ویروس‌های سمی می‌شود به خورد دام داده شده و پس از استفاده لبنیات و گوشت آن دام این ویروس‌ها را به خودمان باز می‌گردانیم.

زارعی با بیان اینکه باید اقتصاد مقاومتی در کشور حفظ شود، خاطرنشان کرد: تصمیمات نادرست برخی از مسؤولان موجب افزایش مشکلات نانوایی‌ها شده و امکان رقابت آن‌ها با نانوایی‌ها آزاد پز را گرفته است.

وی با اشاره به فعال کردن واحد بسیج در اتحادیه نانواها در راستای افزایش ارائه خدمات به آن‌ها، یادآور شد: بهینه سازی ساختمان اتحادیه و اجرای طرح بیمه تکمیلی برای نانواها از جمله مواردی است که در دستور کار اتحادیه قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار