خبرهای داغ:
رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز در حاشیه نهمین همایش بهداشت و فرماندهان یگان های رزمی نیروی زمینی سپاه در شمالغرب، بهداشت روانی را مهم ترین مساله در مراکز نظامی و رزمی محور عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۴۸۲۲۳
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲

پرویز اسدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با بیان اینکه در کنار جسم سالم باید نیروهای نظامی و تحت امر آن ها روح و روان سالمی داشته باشند، خاطرنشان کرد: با روح و بدن سالم فکر انسان کارساز خواهد بود.

وی با بیان اینکه ارتقای بهداشت جسمی و روانی نیروها از اهداف این همایش بای دستیابی به نتایج بهتر و تاثیرگذار در یگانه های رزمی است، افزود: تلاش داریم با بررسی علل برخی از آسیب ها و آموزش فرماندهان در این خصوص از بروز بسیاری از آسیب های احتمالی پیشگیری کنیم.

دکتر اسدی در ادامه توجه به نوع تغذیه و سبک غذایی نیروها را از دیگر مولفه ها برای داشتن جسمی سالم عنوان و بیان کرد: در این خصوص محور بحث همایش کبد چرب و پیشگیری از بروز چنین بیماری است تا بتوانیم این نوع بیماری را کاهش داده و از آن پیشگیری کنیم جراکه کبد مرکز ثقل قلب و مغر برای عر فردی است.

وی از دیگر مولفه های مهم بهداشتی را در یگان ها مدیریت پسماندها، کاهش تولید، چگونگی دفع و ستفاده مجدد آن ها برشمرد و اضافه کرد: بیش از یک هزار و 650تن زباله در این مراکز تولید و برای حمل و نقل و .... آن بالای یکصد میلیارد ریال هزینه می شود.

دکتر اسدی ادامه داد: با آموزش و ارائه مطالبی به نیروها می توان از تولید بی رویه آن جلوگیری کرده و برای دفع آن نوعی مدیریت داشت تا هم نکات بهداشتی در این خصوص رعایت شده و هم موجب کاهش هزینه ها در حمل و نقل و دفع آن شد.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز در پایان این محورها را مهم ترین مولفه در مراکز رزمی و برگزاری این همایش را در این خصوص تاثیرگذار برای دستیابی به مراکز سالم و امن با نیروهایی دارای روح و جسم و روانی سالم خواند.

ارسال نظرات