مسئول اطلاعات و امنیت اخلاقی نیروز انتظامی شهرستان بافق: آسیب در یک جامعه سکولار یا لیبرال فقط یک جرم است ولی در ایران علاوه بر جرم بودن گناه به شمار می رود.
کد خبر: ۸۹۴۸۲۴۰
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، به منظور ارتقای سطح آگاهی طلاب در راستای آشنایی با آسیب‌های اجتماعی بخصوص فضای مجازی نشستی با حضور ستوان یکم حمیدرضا زمانی مسئول اطلاعات و امنیت اخلاقی نیروی انتظامی شهرستان بافق در جمع طلاب در حسینیه حضرت زینب (س) مدرسه علمیه خواهران بافق برگزار شد.
در این نشست حمیدرضازمانی ضمن تعریف آسیب اجتماعی تحت عنوان رفتار‌هایی که هنجار‌های اجتماعی را نقض می‌کند گفت: افراد خاطی سعی می‌کنند کجروی‌های خود را از دید ناظران قانون، اخلاق عمومی و نظم اجتماعی پنهان نمایند، زیرا در غیر اینصورت با پیگرد قانونی، تکفیر اخلاقی یا طرد اجتماعی مواجه می‌شوند و عدم رسیدگی به آن‌ها افزایش جرم و جنایت را در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه آسیب در یک جامعه سکولار یا لیبرال فقط یک جرم است، ولی در ایران علاوه بر جرم بودن گناه به شمار می‌رود افزود: اعتیاد، بزهکاری، قاچاق، انحرافات جنسی، قتل، تجاوز و ... از انواع آسیب‌های اجتماعی هستند که در فضای کنونی جرایم مربوط به رایانه از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از آسیب‌های اجتماعی پنهان در جامعه تبلیغاتی از طریق چت است که بیشتر در زمینه انحرافات جنسی بوده و رفتار و فرهنگ جوانان ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
مسئول اطلاعات و امنیت اخلاقی نیروی انتظامی شهرستان بافق اظهار کرد: جذابیت‌ها و ویژگی‌های خاص فضای مجازی آن را به محیطی برای تبادلات اجتماعی تبدیل کرده تا حدی که نسل امروز را نسل z، نسل اینترنت یا نسل شبکه نامیده اند. وی ادامه داد: فضای مجازی علاوه بر اثرات منفی اثرات مثبتی هم دارد که اگر کنترل و مدیریت شود اثرات مطلوب آن مشهود است.
وی با اشاره به آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، فرهنگی، خانوادگی، روانی و رفتاری و ... گفت: اینترنت به علت دسترسی آسان، هزینه اندکک و ناشناس بودن کاربران منبع فحشا و هرزه نگاری در دنیای است که برای مصون بودن از آثار سوء آن راهکار‌هایی از سوی جامعه به صورت جدیت در کم کردن استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تفریح و رسیدگی به خانواده، ارزش قائل شدن برای اوقات خود؛ و از سوی دولت به صورت بومی سازی شبکه‌های اجتماعی، همت نخبگان در شبکه‌های اجتماعی، و برنامه ریزی و تبیین قانون خواستار شد.
ارسال نظرات