مسئول فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد:
مسئول فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد گفت: مطالعه کتاب مسیر سرنوشت انسان‌ها را تغییر می‌دهد.
کد خبر: ۸۹۴۸۲۴۴
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، به مناسبت هفته کتاب نشست صمیمی با حضور طلاب ومسئول فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد در سالن اجتماعات این موسسه برگزار شد.
« سقایی» در این نشست به بیان اهمیت مساله مطالعه در بین طلاب پرداخت وگفت:بزرگان وعلما دینی ما اعتقاد داشتند که کتاب، بیش از درس ومعلم به انسان می‌آموزد وافکار واندیشه‌های انسان به گونه‌ای است که ممکن است فقط خواندن یک کتاب پایه اندیشه وافکار انسان را بر مبنای جدید یا در مسیر خاصی قرار دهد و چه بسا ممکن است کتابی مسیر سرنوشت میلیون‌ها انسان را در راه مخصوصی قرار دهد.
وی اظهار داشت:برگ‌های کتاب به منزله بال‌هایی هستند که روح ما را به عالم نور وروشنایی پرواز می‌دهند و جهل ونادانی بشر تمامی ندارد حتی اگر نویسنده کتاب‌های متعدد هم باشید مطالعه زیاد به انسان می‌فهماند که هیچ نمی‌داند.
مسئول فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی میبد، در ادامه به معرفی کتاب «اباعبدالله الحسین شهید اشک» پرداخت وگفت: این کتاب خلاصه وترجمه کتاب «قتیل العبره» میباشد ونویسنده آن «سید محمد حسین میر باقری» کتاب را در ۱۴ فصل تنظیم نموده که درفصل‌های ابتدایی آن به ذکر فضیلت مصایب اهل بیت (ع) خصوصا مصیبت امام حسین (ع) واقامه عزا بر آن حضرت وگریه بر مصیبت‌های اهل بیت در میان آفریدگان از جن، آسمان، سنگ، پرندگان اشاره شده است.
وی گفت: مولف کتاب «اباعبدالله الحسین شهید اشک» در فصل‌های بعدی آثار وفوائد زیارت، ثواب زیارت آن حضرت وکرامت‌هایی که شامل زائر اباعبدالله الحسین (ع) می‌شود را بیان نموده است.
ارسال نظرات