سید ساجد یعقوبی
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد:
در آستانه 24 آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل ضمن نشست با خبرنگاران، فعالیتها، موفقیتها و برنامه کتابخانه های عمومی را تشریح نمود.
کد خبر: ۸۹۴۸۲۵۴
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶

برگزاری آئین تکریم مقام کتابدار و تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی استان اردبیل در روز 30 آبان

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل استان، دکتر رباب عزیزخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با اشاره به پروژه های عمرانی کتابخانه های عمومی استان گفت: طی دو سال گذشته، 14 باب کتابخانه در سطح استان افتتاح شده است که دو باب دیگر به زودی در فخرآباد مشگین شهر و موران گرمی به بهره برداری خواهند رسید.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به فعالیت 73 باب کتابخانه عمومی در استان، خاطرنشان کرد: از این تعداد، 61 باب نهادی و 12 باب مشارکتی هستند. سهم روستاهای استان از این تعداد نیز وجود 15 کتابخانه است.
عزیزخانی با ابراز نگرانی از اینکه تنها 5 درصد جمعیت استان عضو کتابخانه های عمومی هستند، تصریح کرد: سرانه کتاب در استان به ازای هر فرد باسواد، یک جلد کتاب و سرانه فضای مطالعه به ازای هر یکصد نفر باسواد، 3 متر مربع است.
وی از افزایش برنامه های فرهنگی این اداره کل خبر داد و افزود: در طول دو سال اخیر 9 هزار و 100 ساعت برنامه از قبیل نشست کتابخوان، جمع خوانی و نقد و بررسی کتاب در کتابخانه های عمومی استان اجرا شده است که نسبت به سال 93، رشد قابل توجه 60 درصدی را نشان میدهد.
به گفته عزیزخانی در بخش کودک کتابخانه های عمومی استان نیز، برنامه هایی از جمله قصه خوانی، کاردستی، روزنامه دیواری، آموزش کلاسهای زبان برگزار میشود.
این مسئول، پروژه کتاب درمانی در زندان اردبیل را یکی دیگر از فعالیت های اداره کل کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد که توسط یکی از روان شناسان مجرب هدایت می شود.
عزیزخانی در ادامه با اشاره به برنامه های گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار از عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی استان در روز 24 آبان خبر داد و اضافه کرد: نشست معرفی و نقد 16 کتاب از نویسندگان بومی استان، رونمایی از کتاب دیوان جاهد، نشست معرفی 5 رمان برنده جایزه نوبل، آئین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابداران نمونه استان و نشست رونمائی مجموعه شعر استاد عباسعلی یحیوی را از جمله برنامه های گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار اعلام کرد و افزود: به یمن همزمانی با یازدهمین نمایشگاه کتاب استان، اغلب این برنامه ها در محل نمایشگاه کتاب برگزار می شوند.
وی همچنین اضافه کرد: ورک شاپ هنری و کمپین « من هم عضو کتابخانه های عمومی هستم» روز چهارشنبه 24 آبان با حضور نخبگان فرهنگی، ورزشی و هنری استان در کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار می شود.

ارسال نظرات