خبرهای داغ:
مدیر کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای اعلام کرد

عضویت 5 هزار و 800 نفر در کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای

مدیر کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای گفت: پنج هزار و 800 نفر عضو کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای بوده که 400 نفر از آن‌ها نابینا هستند.
کد خبر: ۸۹۴۸۲۶۸
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج قم، مرضیه نفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت کتابخانه‌ها به سمت ترویج کتاب و کتاب‌خوانی است، اظهار کرد: رویکرد نهاد کتابخانه در راستای ترویج کتاب‌خوانی در سنین پایین است که توانسته کتابخانه‌هایی را در همین راستا در سراسر کشور ایجاد و فعال کند.

وی از نشست‌های کتاب‌خوان که در کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای برگزار می‌شود یاد کرد و گفت: اینگونه نشست‌ها و کانون‌های ادبی بستر اینکه نویسندگان با مخاطبان خود به صورت مستقیم در ارتباط باشند را فراهم می‌کند و نویسندگان آثار نیز به دلیل اینکه حاصل تلاش خود را به صورت مستقیم در مخاطب احساس می‌کنند از این طرح‌ها به شیوه مطلوبی استقبال می‌کنند.

مدیر کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه 69 هزار عنوان کتاب و 85 هزار نسخه کتاب در کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای وجود دارد، عنوان کرد: بخش نابینایان این کتابخانه از سال 85 آغاز به کار کرده است و در این بخش چهار هزار فایل گویا و دو هزار و 500 کتاب بریل شده وجود دارد.

نفری ادامه داد: هسته اولیه بخش نابینایان به صورت ارائه کتاب‌های امانی و شناخت نابینایان بوده است ولی بعد از گذشت چند سال خدمات این بخش به سمت تولید کتاب بریل حرکت کرده است و امروزه کتاب‌هایی که در این بخش بریل می‌شوند به استان‌های مختلف ارسال می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پنج هزار و 800 نفر عضو کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای بوده که 400 نفر از آن‌ها نابینا هستند.

ارسال نظرات