مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان :

ثبت۸۷ موقوفه جدید درسال 96در سیستان و بلوچستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸۷ موقوفه جدید در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است
کد خبر: ۸۹۴۸۲۸۰
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۸۷ موقوفه جدید در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان افزود: از این تعداد ۲۹ مورد در اداره اوقاف شهرستان زاهدان، ۴۳ مورد در اداره اوقاف شهرستان زابل، ۹ مورد در اداره اوقاف شهرستان ایرانشهر و ۶ مورد در اداره اوقاف شهرستان زهک به ثبت رسیده که مجموع مساحت این موقوفات ۳۶ هزار و ۷۶۷ مترمربع به ارزش ۱۶۸ ملیارد ریال بوده است.

وی به فعالیت مثبت ادارات اوقاف سیستان و بلوچستان در زمینه حفظ و حراست از موقوفات اشاره کرد و گفت: در بخش حفظ و حراست از موقوفات از ابتدای سال تاکنون ۵۵ سند موقوفه مربوط موقوفات مختلف سطح استان به متراژ ۱۵۸ هزار مترمربع دریافت شده است.

تدینی خاطرنشان کرد: ادارات اوقاف در راستای اجرای دقیق نیات واقفان حساسیت ویژه‌ای دارند و در این راستا از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد تومان اجرای نیت موقوفه در استان انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان به ضرورت و اهمیت اعزام مبلغ به مناطق محروم و دورافتاده سیستان و بلوچستان با توجه به وسعت و عمق محرومیت‌های این استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۷۶ مبلغ با هماهنگی ادارات اوقاف سطح استان به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند.

وی به فعالیت‌های اداره‌کل اوقاف سیستان و بلوچستان در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: امسال حدود ۲۰۰۰ نفر در ۱۲ رشته در مسابقات قرآنی استان شرکت کرده‌اند که حدود ۳۰۰ نفر آن‌ها دانشجو بوده‌اند.

تدینی افزود: همچنین در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۹ شهرستان سطح استان زیر نظر ۶۰ مربی قرآن در طرح قاریان و حافظان قرآن تحت آموزش هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خوشبختانه در استان متجاوز و غاصب موقوفات نداریم، اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه وقف در استان سیستان و بلوچستان ضعیف است و ضرورت دارد تلاش بیشتری در این راستا در سطح استان صورت گیرد
ارسال نظرات
آخرین اخبار