یکی از مهم‌ ترین اهداف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، راه اندازی این واحدهای تولیدی است؛ به گونه ای که باید راه اندازی واحدهای تولیدی راکد، اولویت مهم مدیران استانی باشد.
کد خبر: ۸۹۴۸۳۴۲
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، با اشاره به اینکه باید موانع موجود بر سر راه بخش تولید استان برداشته شود، گفت: برای تسهیل محیط کسب و کار و رونق تولید در استان، باید موانعی که بر سر راه تولید و فعالیت بخش خصوصی دارد، مرتفع شود.
اسداله درویش امیری افزود: به مدیران استانی مجدداً تاکید می شود نسبت به تسهیل شرایط برای فعالیت بخش خصوصی، اهتمام جدی داشته باشند که در این راستا باید قوانین سخت گیرانه، کنار گذاشته شود و تلاش لازم برای بهبود مستمر محیط کسب و کار در استان، انجام گردد.
وی اظهار داشت: در استان زنجان، واحدهای تولیدی زیادی به عنوان مودی مالیاتی حضور دارند و فعالیت می کنند.
استاندار زنجان تصریح کرد: در شرایط اختلاف بین فعالیت بخش خصوصی و بخش دولتی، همواره نسبت به حمایت از بخش خصوصی اقدام خواهد شد و برای افزایش رشد اقتصادی، رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان در بخش ‌های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی، حمایت های لازم صورت خواهد گرفت.
اسداله درویش امیری افزود: در صورت نیاز، بخشودگی و تقسیط بدهی های مالیاتی واحدهای تولیدی، انجام خواهد شد و حمایت ها در این بخش ادامه خواهد داشت؛ البته این حمایت، نباید زمینه را برای فرار مالیاتی برخی مودیان مالیاتی فراهم نماید و سازمان امور مالیاتی استان نیز باید به تعهدات قانونی خود در این راستا عمل کند.
وی اظهار داشت: نباید رویکردهای مالیاتی در قبال واحدهای تولیدی سخت گیرانه باشد، به گونه ای که این سخت گیری، موجب واکنش های نامتعارف این بخش شود.
استاندار زنجان تصریح کرد: اخذ مالیات برای تامین درآمدهای کشور بسیار ضروری بوده؛ در تمامی کشورهای توسعه یافته دنیا، اخذ مالیات برای اداره کشور وجود دارد و این رویکرد نیز با رعایت حقوق عمومی جهت اداره کشور باید وجود داشته باشد.
اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رونق کسب و کار می باشد، گفت: با توجه به اینکه راه اندازی واحدهای تولیدی تعطیل و راکد، نیازمند سرمایه کمتری بوده و سرمایه گذاری جدید آن چنانی نیز نیاز ندارد، از این رو یکی از مهم‌ ترین اهداف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، راه اندازی این واحدهای تولیدی است؛ به گونه ای که باید راه اندازی واحدهای تولیدی راکد، اولویت مهم مدیران استانی باشد.

 

ارسال نظرات