سردار محمد عبدالله‌پور در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد گفت: شعار هفته‌ی بسیج امسال مردم‌سالاری دینی» است.
کد خبر: ۸۹۴۸۳۸۰
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) نشست خبری هفته بسیج در سالن جلسات صالحین سپاه قدس گیلان و با حضور فرماندهان سپاه قدس گیلان و اصحاب رسانه‌ی استان گیلان برگزار شد که سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان به ارائه گزارش‌کار پرداخت.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تسلیت ایام پیش رو و حادثه‌ی زلزله‌ی کرمانشاه، گفت: هفته‌ی بسیج امسال با حادثه‌ی بزرگ کرمانشاه مصادف شده است که امیدواریم بتوانیم با تفکر بسیجی مشکلات کشور را در حوزه‌ی زلزله حل کنیم.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به اینکه شعار هفته‌ی بسیج امسال مردم‌سالاری دینی» است، افزود: خیلی از سنگرهای کلیدی که امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب هدف‌گذاری کرده بود را بسیج فتح کرد.

محمد عبدالله‌پور بابیان اینکه اگر در هر عرصه‌ای موفقیتی است نشاءت گرفته از تفکر بسیجی است، تصریح داشت: امام با تشکیل بسیج ابزاری را در این کشور به وجود آورد که هیچ دشمنی در هیچ زمینه‌ای نمی‌تواند این انقلاب و این کشور را شکست بدهد.

وی به نقل از امام خمینی(ره) که «همه‌ی مردم ما بسیجی هستند» اذعان داشت: مردم ما همه از بسیج هستند نه صرفاً آن‌هایی که سازمان‌دهی شده‌اند.

فرمانده سپاه قدس گیلان به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «برای حل مشکلات اقتصادی باید امور را به دست مردم سپرد».

 

محمد عبدالله‌پور گفت: هفته‌ی بسیج از 29آبان و به مدت یک هفته ادامه دارد و تا امروز سپاه قدس گیلان 808هزار بسیجی را در سرتاسر استان سازمان‌دهی کرده است. فرمانده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: سپاه قدس گیلان برنامه‌های خاصی در حوزه‌ی ورزش، سبک زندگی اسلامی، مسائل اجتماعی، دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در این هفته پیگیری می‌کند.

وی بابیان اینکه عرصه‌ی کلی فعالیت‌های بسیج در حوزه‌های دفاعی، اقتصادی، علمی و نظامی است، به فعالیت‌های بسیج اشاره کرد و افزود: امروز به همت تفکر بسیجی خاورمیانه در سیطره‌ی فرماندهانی با این نوع نگرش است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: حادثه‌ی شمال غرب عراق و نخست‌وزیر لبنان حاصل شیطنت‌های اسرائیل بود که به لطف خدا همه‌ی نقشه‌هایشان بر آب شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان بابیان اینکه اربعین موشک فرهنگی بود که به سمت دشمن شلیک شد، تصریح کرد: در مقابله بااینکه دشمن می‌خواست اربعین در سکوت رسانه‌ای اتفاق بیافتد اصحاب رسانه‌ی گیلان این حرکت عظیم را به تصویر کشیدند.

محمد عبدالله‌پور با اشاره به زلزله‌زدگان در غرب کشور گفت: در ساعات اولیه پس از زلزله گروه‌های امدادگر و امدادرسان سپاه قدس گیلان خود را در منطقه حاضر کردند.

وی اذعان داشت: 13 کامیون و وانت کالا به مناطق زلزله‌زده ارسال‌شده است که 1700تخته پتو، 1600بسته آب‌معدنی، 30000بسته‌ی مواد غذایی و2980دست پوشاک را شامل است.

فرمانده سپاه قدس گیلان اذعان داشت: برای مسکن زلزله‌زدگان هم به فکر طراحی هستیم و امیدواریم که با یاری خداوند بعد از ماه صفر ساخت‌وساز را شروع خواهیم کرد و ظرف 60روز واحدها به زلزله‌زدگان تحویل داده شود.

وی به وضع اسف‌بار بعضی از هم‌وطنان گیلانی ساکن در بعضی از روستاها اشاره کرد و گفت: می‌بایست برای محرومین استان گیلان جهادی در راستای ساخت مسکن انجام بگیرد.

عبدالله‌پور بابیان اینکه در حوزه‌های مختلف هماهنگی‌های خوبی مابین دولت و مجموعه‌ی سپاه قدس گیلان وجود دارد، اذعان کرد: اگر بتوانیم تولید را در عرصه بالا ببریم مشکل کمبود برنج در کل کشور را می‌توانیم از استان گیلان تأمین کنیم.

وی گفت: گیلان رتبه‌ی اول را در استقبال، پذیرایی و بدرقه از زائران غیر ایرانی اربعین را داشت که 8851نفر زائر خارجی از مرز آستارا برای عزیمت به اربعین وارد کشور شدند.

ارسال نظرات