نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

حاصل تمدن غرب که در بن بست شدید قرار دارد، ترامپ است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: تمدن غرب و شرق نتوانستند کاری برای بشر انجام دهند، حاصل تمدن غرب که در بن بست شدید قرار دارد، ترامپ است که همه مانده اند با او چه کنند.
کد خبر: ۸۹۴۸۳۸۳
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی سعیدی شب گذشته در دفتر امام جمعه مشهد اظهار: نوع حرکت اربعین همان حرکت انقلاب اسلامی در سال ۵۷ است و همین هم می‌تواند زمینه ظهور را فراهم کند که البته نیازمند توجه است و باید از آسیب‌هایی که ممکن است متوجه این حرکت شود جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: جریان بالنده اربعین یک پیشینه تاریخی دارد و حضور مردم در یکی ۲ سال اخیر واقعا حیرت آور است، پارسال از ۶۰ کشور و امسال از ۹۰ کشور در این مراسم شرکت کردند.

وی اظهار کرد: یک اندیشمند روسی آیین اربعین را نشانه‌ای از یک تحول عظیم در تاریخ بیان کرده که از آثار آخر الزمانی است. حضور افراد مختلف از کشور‌های مختلف، از نماینده سابق کنگره آمریکا گرفته تا یک پروفسور روس نشانه اتفاقات مهمی در آینده است و ملت ایران باید خود را آماده کند.

نماینده، ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امروز فرمودند «در یک پیچ تاریخی قرار داریم و به سمت بازسازی تمدن اسلامی حرکت می‌کنیم»، افزود: باید ببینیم وظیفه و تکلیف ما در این نظام و برای ظهور چیست.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمنان در منطقه اظهار کرد: دشمنان به دنبال ایجاد یک اسرائیل جدید در منطقه بودند که حشد الشعبی وارد عرصه شد و کرکوک را نجات داد.

وی ادامه داد: از هنر‌های جمهوری اسلامی، بومی کردن فرهنگ بسیج در عراق و سوریه و لبنان است و با کمترین هزینه دفاع را به داخل آن کشور‌ها منتقل کرد و باعث شد عراق از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین خطر‌ها نجات یابد.

وی تمدن غرب را عقل محور خواند و افزود: عقل به تنهایی نمی‌تواند همه نیاز‌های انسان را تامین کند بلکه دین است که می‌تواند تار و پود زندگی بشر را بسازد.

حجت الاسلام سعیدی افزود: تمدن غرب و شرق نتوانستند کاری برای بشر انجام دهند، حاصل تمدن غرب که در بن بست شدید قرار دارد، ترامپ است که همه مانده اند با او چه کنند و از این بهتر نمی‌شد مدل لیبرالیسم را زیر سوال برد.

وی گفت: مشکل بشر امروز این است که خدای خالق را قبول دارد، اما خدای شارع را قبول ندارد. شیطان هم همین طور بود و تشخیص خود را بر امر خدا برتری داد.

وی افزود: نظام توحیدی بر یک مبنا قرار داده شده که امامت رکن اصلی این نظام است، رهبر را خدا تعیین می‌کند، ولی معنایش این نیست که مردم نقش ندارند، در چنین حکومتی قدرت حاکمیت با مردم است و مردم تولید قدرت می‌کنند، اما تولید حق از سوی باریتعالی است.

وی ادامه داد: حق حاکمیت با خدا است و قدرت حاکمیت با مردم، یعنی حق حاکمیت به رهبری اجازه فرمان می‌دهد که از سوی خداوند متعال نشات می‌گیرد، اما حضور مردم به رهبری قدرت فرمان می‌دهد.
 
 
 
 
منبع: ایرنا


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار