جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسدارن تا زمانی که مردم در خانه‌های امن خود قرار گیرند و تا آخرین نفر در کنار آنها خواهد بود و منطقه را ترک نمی کند.
کد خبر: ۸۹۴۸۴۰۶
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین سلامی در بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله به خبرنگار مهر گفت: ما امروز به اتفاق سردار پاکپور و  دیگر مسئولین ستاد بحران از بسیاری از روستاهای آسیب دیده در کمربند اصلی زلزله بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: خوشبختانه به رغم وسعت منطقه زلزله و روستاهای زیادی  که درگیر شده و ابعاد آن در حوزه انسانی و جغرافیایی عظیم است،  خوشبختانه بسیاری از نیازهای اولیه مرتفع شده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: ما امروز به روستاها رفته و با روستائیان صحبت کردیم و خوشبختانه نیازها به اقلام اولیه و آب مرتفع شده است. همچنین اسکان اولیه مرتفع شده و مقدار کمی مانده که امروز و فردا مرتفع می شود.

وی یادآور شد: از همان ساعات اول زلزله واحدهای سپاه در منطقه حاضر و به کمک آسیب دیده گان شتافتند.

سردار سلامی افزود: نیروی زمینی ما مدیریت وسیعی را برای ۱۹۰۰ روستای منطقه انجام داد و  حدود ۱۰۰۰ دستگاه مهندسی و همه امکانات مهندسی مورد نیاز ما برای آوار برداری و کمک به زلزله زده گان در این مناطق مستقر شدند.

وی گفت: همچنین ۶ بیمارستان سیار پیشرفته صحرایی در این مناطق توسط سپاه برپا شده  که یکی از آنها جزو مدرنترین بیمارستان های صحرایی جهان و صدها عمل جراحی انجام دادند

جانشین فرمانده سپاه پاسداران  تصریح کرد: واحدهای رزمی سپاه و قرار گاه نجف نیز توزیع مواد غذایی و پوشاک را به عهده گرفتند و خدمات خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه  نیز بسیجیان را مدیریت در امر امداد رسانی و توزیع اقلام مورد نیاز مدیریت می کرد و شبانه روز فعال بودند. همچنین فرمانده هان ما شبانه روز در منطقه هستند و حضور بسیجیان در عرصه امداد و نجات را مدیریت می کنند.

وی گفت: نیروی هوا و فضای سپاه و بالگردهای سپاه در کنار ارتش و هلال احر برای انتقال هوایی فعال عمل کردند. ۳۲ سپاه استانی ما در حال جمع آوری و انتقال اقلام مردمی به مناطق زلزله زده فعالیت دارند.

سردار سلامی گفت: غلبه ما بر اوضاع اولیه حاصل شد وبه ثبات اولیه و نسبی رسیده ایم. امیدواریم هر چه سریعتر اوضاع به شرایط مطلوب برسد.

وی گفت: هم اکنون نیاز به نایلون با توجه به بارش پیش رو وجود دارد و علاوه بر آن زلزه زده گان نیازم  لوازم بهداشتی هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کم کم داریم به اسکان اولیه و مرحله میانی می رسیم و برای کنترل وضعیت روانی و روحی مردم حادثه دیده نیاز به امکاناتی وجود دارد.

سردار سلامی در پایان تاکید کرد: ما به مردم ایران و زلزله زده گان اعلام می کنیم  که سپاه در مواقع سخت و لحظات بحران حضور داشته و تا لحظه آخر کنار آنها هستیم و تا مردم در خانه های امن قرار نگیرند منطقه را ترک نمی کنیم و کنار آنها می مانیم تا به وضعیت با ثبات برسد.

ارسال نظرات