معاون فرماندار سوادکوه با بیان اینکه عجین‌شدن فرهنگ وقف از سنین ابتدایی باید مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد، افزود: موقوفات به صورت محدوده طایفه‌ای و شخصی نگاه نشود و وقف عام است و همگان باید از آن بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۸۹۴۸۴۱۳
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عین‌الله طالبی ظهر امروز در جلسه گرامی‌داشت هفته وقف با اشاره به اهمیت وقت و تلاش برای نهادینه‌کردن فرهنگ وقف در جامعه گفت: آشنایی آینده‌سازان با ارزش وقف و نهادینه‌شدن آن در کودکان با همکاری آموزش و پرورش و اداره اوقاف اجرایی شود.

وی با بیان اینکه عجین‌شدن فرهنگ وقف از سنین ابتدایی باید مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد، افزود: موقوفات به صورت محدوده طایفه‌ای و شخصی نگاه نشود و وقف عام است و همگان باید از آن بهره‌مند شوند.

معاون‌ فرماندار سوادکوه خواستار اصلاح نگاه انتفاعی به وقف شد و گفت: تغییر نگاه انتفاعی به وقف نیاز به اصلاح‌ساختاری دارد و نگاه انتفاعی به وقف باعث دل‌زدگی و ایستایی می‌شود.

 رئیس اداره اوقاف و امور‌خیریه سوادکوه نیز در جلسه گرامی‌داشت هفته وقف به اهمیت اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها پل ارتباطی مناسب بین مردم و مسؤولان هستند و در موضوع وقف باید از توانمندی رسانه‌ها بهره‌برداری کنیم.

حجت‌الاسلام فتاح سوادکوهی افزود: برگزاری کلاس‌های قرآنی، برگزاری‌های مراسم‌های میلاد ائمه و شهادت آنان، عطر‌افشانی مزار امام‌زادگان بخشی از فعالیت‌های هفته وقف است.

 وی گفت: از برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های ادارات و نهاد‌های مختلف در اماکن متبرکه زیر‌مجموعه حمایت می‌کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها