خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) قزوین:

کتاب محصول خلاقیت و تجربه بشری است

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) قزوین گفت: کتاب، محصول تجربه های بشری و خلاقیت های ذهنی و آموخته های دراز مدت انسان است.
کد خبر: ۸۹۴۸۴۳۰
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حسین عدالتی شربیانی نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در سخنرانی به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی و در جمع پاسداران و سربازان سپاه امام یجاد قزوین ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت آیت الله علامه سیدمحمد حسین طباطبایی و روز کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: در قرآن و اسلام، کتاب و کتابخوانی از جایگاهی بس عظیم برخوردار است بررسی آماری محتوای کلام الله مجید نشان داد که واژه کتاب به اشکال مختلف در قرآن تکرار شده است.
وی خاطر نشان کرد: کتاب، محصول تجربه های بشری و خلاقیت های ذهنی و آموخته های دراز مدت انسان است. سهم کتاب در انتقال دانش ها گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است.
عدالتی شربیانی یادآور شد: پدید آوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب از توصیه های مهم اولیای دین است و به گسترش دانش کمک می کند و به عنوان یک میراث فرهنگی برای نسل های آینده ماندگار می شود. 
این مسئول ابراز کرد: با توجه به ویژگی مذکور این خود نشانگر اهمیت بالای کتاب و کتابخوانی و لزوم توجه بیشتر به این مقوله رادارد.
نماینده ولی فقیه سپاه در ناحیه امام سجاد (ع) قزوین تصریح کرد: در بحث کتاب همین بس که معجزه ی پیامبر گرامی اسلام کتاب انسان ساز قرآن کریم است.
وی گفت: فرهنگ محوری ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می شود و یکی از راههای مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان است، درواقع از شاخصه های مهم توسعه یافتگی هر جامعه بالا بودن سرانه مطالعه کتاب ، میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در جامعه است.
عدالتی شربیانی بیان کرد: این که تصور کنیم باپدیدآمدن وسایل ارتباط جمعی جدید و نوظهور کتاب منزوی خواهد شد خطاست ، زیرا که کتاب روز به روز در جامعه بشری اهمیت بیشتری پیدا می کند و چه بسا ابزار های نوظهور مهمترین هنرشان این است که مضمون و محتوای کتاب ها را راحت و آسان تر منتقل میکند ولی جای کتاب را نخواهد گرفت.
4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار