خبرهای داغ:
محمد فتحی می‌آبادی یکی از رزمندگان دفاع مقدس به بهانه بازگشت پیکر مطهر شهید «غلامحسین ترک دهنو» از شهدای عملیات غرور آفرین والفجر 8 یادداشتی منتشر کرد.
کد خبر: ۸۹۴۸۴۶۴
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴

یادداشت می‌آبادی به بهانه بازگشت پیکر مطهر شهید «غلامحسین ترک دهنو»به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، محمد فتحی می‌آبادی یکی از رزمندگان دفاع مقدس به بهانه بازگشت پیکر مطهر شهید «غلامحسین ترک دهنو» از شهدای عملیات غرور آفرین والفجر 8 یادداشتی منتشر کرد.

در این یادداشت آمده است:

دلیر مردانی که با تأسی از آموزگار بزرگ شهادت، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و رهنمودهای پیشوای شهیدان انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و با رمزمبارک یا فاطمة الزهرا(س) حماسه ای دیگر آفریدند و با عبور از موج های خروشان اروند رود و انواع موانع های خورشیدی و مین هایی که به شکل گسترده و انبوه کاشته شده بود توانستند ضربه ای کاری بر دشمن بعثی فرود آورند.

بیستم بهمن 1364 در آستانه هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رزمندگان اسلام با پشتیبانی آتش طرح ریزی شده، ساعت 10:22 دقیقه توسط فرماندهی كل، سپاه فرمان حمله با قرائت رمز عملیات صادر شد «بسم‌الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم و قاتلوهم حتی لا تكون فتنه، یا فاطمه الزهرا(س) یا فاطمه الزهرا(س)، یا فاطمه الزهرا(س)»؛ خط را شکستند و با حضور پر قدرت خود در منطقه استراتژی فاو و خورعبدالله موقعیت سیاسی نظامی ایران اسلامی را ارتقا بخشیدند، خاطره ای شیرین که هیچ‌گاه از ذهن مردم سلحشور این مرز و بوم فراموش نخواهد شد.

 یاد و خاطره این عملیات بزرگ را گرامی و از خداوند سبحان برای شهدا و ایثارگرانی که در این عملیات جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و موجب سربلندی ایران اسلامی شدند، علو درجات مسئلت می نمایم.

یادم است قبل از عملیات والفجر هشت بود كه برادر «حاج حسن تاجوک» فرمانده شجاع گردان 151 مسلم ابن عقیل (ع) برای بچه‌های گردان صحبت می‌كر؛ به آنان می‌گفت برادران اگر در عملیات زخمی شدید خیلی بی‌تابی نكنید كه دو نفر دیگر هم مجبور شوند از شما پرستاری كنند و شما را به عقب انتقال دهند. سعی كنید خودتان را از معبر به عقب بكشید تا برادران امدادگر به کمک شما بیایند. آه و ناله نكنید كه روحیه بقیه دوستان تضعیف شود. این مطلب در ذهن همه نیروها بود، تا اینكه عملیات شروع شد. در محور جاده فاو- ام القصر بودیم. آتش دشمن خیلی شدید بود. حدود 10متری ما گلوله‌ای به زمین خورد. یكی از برادران بسیجی زخمی شد. بالای سرش رفتم، با اینكه زخمش خیلی شدید بود، ساكت بود و چیزی نمی‌گفت. پرسیدم: درد نداری؟ گفت: دارم، خیلی هم دارم. اما یادت نیست حاجی در نقطه رهایی چه فرمود. من سفارش او را اطاعت می‌كنم و چیزی نمی‌گویم.

چه خوب است مسئولین نظام ما مانند فرماندهان که در دوران دفاع مقدس بر دل‌ها فرماندهی می‌کردند یاد بگیرند و بر دل‌ها حکومت کنند. یادم است که اگر در آن شب به یاد ماندنی جاده فاو ـ ام القصر شیر بچه‌های گردان خط شکن مسلم ابن عقیل(ع) شهرستان ملایر از لشکر 32 انصار عمل به موقع انجام نمی دادند عملیات با شکست مواجه می شد و همه نیروهای حاضر در فاو یا به شهادت می‌رسیدند و یا با اسارت درمی آمدند آنجا بود که نیروهای گردان جانانه ایستادگی کردند و یگان‌های زرهی و تکاوران گارد ریاست جمهوری عراق را زمین‌گیر کردند و سبب پیروزی رزمندگان اسلام را در فاو فراهم کردند.

به خاطر آن مقاومت جانانه بود که فرمانده وقت سپاه عملیات جاده فاو ـ ام القصر را به تنگه احد تشبیه کردند. یکی از دلاورمردانی که در این حماسه ماندگار ایستادگی کرد و در تاریخ 3/12/ 64 به شهادت رسید شهید بزرگوار «غلامحسین ترک دهنو» بود که در تاریخ 23 آبان 96 بعد ازگذشت 32 سال پیکر مطهرش به آغوش خانواده اش برگشت. جای دارد یادی کنیم از همرزمان شهیدمان در محور فاو ـ ام القصر شهیدان مرتضی فراهانی، قاسم زمانی، محمد حسن یونسی، حسن رضا حاتمی، محمد رسول کرد، محمد کریمی، ابراهیم بابایی، قاسم ابراهیمی و...

یاد باد آن روزگاران یاد باد.
محمد فتحی می ابادی یکی از رزمندگان عملیات والفجر هشت

انتهای پیام/

ارسال نظرات