خبرهای داغ:
رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه خبر داد

ثبت 15 هزار مورد وقف از سال 89 تاکنون

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه آمار وقف از سال ۸۹ تاکنون را بیش از ۱۵ هزار موقوفه دانست و گ فت: این رقم از ابتدای انقلاب تا سال 88، 13 هزار مورد بوده است.
کد خبر: ۸۹۴۸۴۹۲
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین محمدی صبح امروز در دیدار با آیت‎الله سبحانی با اشاره به فرارسیدن هفته وقف اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه دارای سه وظیفه مهم است که وظیفه نخست توجه به فعالیت‌های قرآنی در بخش‌های مختلف از اعم از حفظ، مفاهیم و برگزاری مسابقات است.

وی دومین وظیفه این سازمان را اداره بقاع متبرکه و امامزادگان دانست و بیان کرد: توسعه بقاع امامزادگان و همچنین اجرای فعالیت‌های فرهنگی با حضور روحانیون در این بخش دنبال می‌شود؛ البته ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه وجود دارد که باید از همه این ظرفیت‌های استفاده کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اداره موقوفات را از دیگر وظایف این سازمان ذکر کرد و گفت: در بخش حقوق و عمرانی موقوفات اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از سال 89 تا کنون بیش از 15 هزار موقوفه از سوی مردم به ثبت رسیده است، بیان کرد: این در حالی است که آمار وقف از ابتدای انقلاب تا سال 88 13 هزار مورد وقف بوده است.

محمدی با اشاره به اینکه مردم نسبت به اجرای امر الهی علاقمند هستند خاطرنشان کرد: افزایش اطلاع رسانی در حوزه وقف منجر به افزایش اقبال مردم خواهد شد.

ارسال نظرات